طرح آبیاری قطره ای با استفاده از پسآب های زاید فاضلاب ها برای نخستین بار در کشور در فضای سبز دانشگاه شهرکرد با موفقیت اجرا شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد :

عضو هیأت علمی گروه مهندسی آب دانشکده کشاورزی و مجری طرح آبیاری زیر سطحی فضای سبز دانشگاه شهرکرد گفت:‌ طرح آبیاری قطره ای زیر سطحی با استفاده از پسآب های زاید فاضلاب در 15 هکتار فضای سبز، زمین چمن و درختان این دانشگاه با موفقیت اجرا شد.
سید حسن طباطبایی افزود: با اجرای این طرح، استفاده از آب آشامیدنی برای آبیاری فضای سبز و درختان، 50 درصد کاهش یافت.
مجری طرح آبیاری زیر سطحی فضای سبز دانشگاه شهرکرد، خشکسالی های اخیر، کم آبی و آبیاری درختان با استفاده از آب زاید فاضلاب را از اهداف این طرح دانست.
طباطبایی افزود: آبیاری قطره ای زیر سطحی، با استفاده از آب های زاید وارد شده در فاضلاب ها و هدایت آن از طریق لوله به عمق 30 سانتیمتری زمین برای جلوگیری از ایجاد آلودگی بر روی زمین اجرا می شود.
عضو هیأت علمی گروه مهندسی آب دانشکده کشاورزی دانشگاه شهرکرد گفت: طرح آبیاری قطره ای زیر سطحی با استفاده از آب های زاید فاضلاب ها در اراضی جنگلی این استان قابل اجراست.  
استان چهارمحال و بختیاری، دارای 307 هزار هکتار جنگل است.
دسترسی گیاهان و درختان به آب حاوی عناصر معدنی، جلوگیری از آلودگی محیط زیست، استفاده بهینه از منابع آبی و به حداقل رسیدن میزان تبخیر آب از جمله مزایای آبیاری زیر سطحی با استفاده از پساب های تصفیه شده در طرح آبیاری قطره ای زیر سطحی است./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.