برای ارزان خریدن راه‌های زیادی وجود دارد؛ از پیدا کردن مغازه‌هایی که در حال تغییر شغل هستند تا خریدهای آخر هر فصل. فرمول چندان پیچیده‌ای هم ندارد. باید تا بند کفش‌هایتان را محکم ببندید و حسابی از این مغازه به آن مغازه بروید.

به گزارش خبرنگار بازار باشگاه خبرنگاران خرید لباس در آغاز فصل سرما از جمله کارهایی است که اکثر ما انجام می‌دهیم؛ در ادامه با ترفندهایی آشنا می‌شویم که به خرید پوشاک مان رنگ و بوی اقتصادی و باصرفه‌ می‌دهد، ابتدای هر فصل، قیمت پوشاک بالاترین حد خود را دارد و این معمولا به دلیل تب بالای خرید در این روزهاست. خیلی از ما با خرید پوشاک در این هنگام اشتباه می‌کنیم چون یا بیش از اندازه خرید می‌کنیم یا از چیزهایی که داریم چند تا تهیه می‌کنیم. اگر امسال تصمیم دارید خریدهای‌تان هدفمند و اقتصادی باشد، بهتر است شش پیشنهاد فوق را کمی‌ جدی بگیرید و با برنامه‌ریزی بیشتری به خرید بروید.

قدم اول‌: اگر اهل مد و به روز بودن هستید‌، خودتان را به روز نگه دارید و از اخبار آن مطلع باشید تا وقتی به خرید می‌روید سردرگم نشوید و بدانید دنبال چه چیزی می‌گردید. خیلی به دنبال مارک‌های معروف نگردید چون فقط شما می‌دانید که طراح این لباس کیست پس هزینه اضافی برای خود نتراشید‌. نوسان نرخ ارز هم باعث تغییر قیمت لباس‌های خارجی شده و این موضوع تنها شما را در انتخاب‌تان سردرگم می‌کند.

اگر به دنبال مد نیستید سبک و سیاق لباس پوشیدن‌تان را برای فصل جدید انتخاب کنید و سپس به خرید بروید‌. به یاد داشته باشید قبل از خرید لیستی از مواردی که نیاز دارید و لباس‌هایی که دارید، تهیه کنید‌. حتی می‌توانید از رنگ‌ها و مدل‌های غالب البسه خود عکس‌هایی تهیه کنید تا دقیقا بدانید به دنبال چه چیزی هستید.
 
قدم دوم‌: بودجه خرید خود را تعیین کنید‌. واقع‌گرایانه در رابطه با هزینه‌ای که می‌توانید برای خرید لباس صرف کنید تصمیم بگیرید‌. حتی اگر نمی‌توانید تمام مایحتاج خود را تهیه کنید این کار را انجام ندهید‌. چون شما نمی‌خواهید به قیمت اتمام پس‌انداز خود خرید کنید. اگر در مورد هزینه با محدودیت روبه‌رو هستید بهتر است خریدهای غیر مارکدار و متفرقه را زیر نظر داشته باشید یا منتظر حراج‌ها بمانید.

قدم سوم‌: برای خرید لباس‌های مورد نیاز خود‌، به مرکز پخش آنها سر بزنید‌. چون در این اماکن اجناس را می‌توانید با قیمت مناسب‌تر پیدا کنید‌. از رفتن به مراکز خرید گران‌قیمت و لوکس جدا خودداری کنید چون در این حالت نه تنها صرفه‌جویانه خرید نکرده‌اید بلکه تمام پس‌انداز خود را هم از دست داده‌اید‌. انتخاب این مراکز آن هم در شهری مثل تهران به سادگی انجام می‌شود و در دسترس‌تان قرار دارد.

قدم چهارم‌: همیشه در ابتدای فصل خرید کنید چون با شروع سرما یا گرما قیمت البسه آن فصل چند برابر می‌شود‌. پس در آغاز فصل خرید خود را انجام دهید تا بتوانید به قیمت مناسب این کار را انجام دهید‌. اگر بودجه کافی دارید‌، در انتهای هر فصل حراج‌ها را از دست ندهید‌. چون می‌توانید لباس‌های متنوع را با قیمت بسیار مناسب تهیه کنید و در سال بعد از آنها استفاده کنید‌. این یک ترفند بسیار موثر است که همیشه هم مفید بوده است.

قدم پنجم‌: خلاق باشید‌. شما می‌توانید از یک لباس چندین بار و به چند مدل مختلف استفاده کنید‌. کافی است از وسایل کمکی برای این کار استفاده کنید‌. مثلا می‌توانید از شال‌های متنوع، کمربند‌های رنگارنگ‌ و...‌ برای تنوع بخشیدن کمک بگیرید. حتی می‌توانید لباس‌های متفرقه با طراحی‌های بسیار ساده را با کمی تغییر منحصر به فردکنید آن هم طوری که کمترین هزینه را روی دست‌تان بگذارد.

قدم ششم‌: به تولیدی‌های ایرانی سر بزنید. این تولیدی‌ها چه در مورد کیف و کفش و چه در تولید پالتو و کاپشن در خیابان جمهوری و باغ سپهسالار موجودند. می‌توانید با کمترین هزینه در این مراکز خرید کنید و از خریدتان خرسند باشید. کیفیت خیلی از این تولیدات بی‌شک با نمونه‌های خارجی برابری می‌کند و در برخی موارد حتی برتری دارد. اگر در مورد طراحی خیلی سختگیر نباشید این بهترین انتخاب ممکن برای شماست.
برچسب ها: بازار ، لباس ، قیمت ، طراح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار