وجود گونه های نادر جانواری و کویر بکر منطقه همت آباد در این استان می تواند به جاذبه مهمی برای ورود گردشگران داخلی و خارجی تبدیل شود.

 

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران بیرجند کویرهمت آباد در150 کیلومتری شهرستان قائنات 65 کیلومتری شهرزیرکوه در استان خراسان جنوبی قرار دارد که یکی از غنی ترین و فعال ترین اکوسیستم های بیابانی از نظر پوشش و تنوع گیاهی و جانوری در ایران است. زاغ بور،شاهین ،انواع مار و عقرب ،گربه و روباه شنی از جمله حیوانات نادری هستند که دراین منطقه زیست می کنند.

فرماندار شهرستان زیرکوه گفت : این شهرستان سه ویژگی کشاورزی،‌ دامپروری و کویر دارد؛ کویر نعمت بزرگی برای مردم این منطقه است به شرط آنکه بتوان از این ظرفیت به خوبی استفاده کرد.

فرهاد فلاحت با تاکید بر اینکه کویرهمت آباد شهرستان زیرکوه نیازمند معرفی به گردشگران داخلی و خارجی است،ادامه داد: پیش از ورود کویرنوردان به این منطقه کسی تصور نمی کرد که برخی گونه های نادر جانوری مانند گربه شنی هنوز دراین منطقه وجود داشته باشند،اما اکنون که زیست این جانور در این منطقه ثابت شده است، سازمان محیط زیست هم برای حفاظت از آن برنامه ریزی می کند.

وی با بیان اینکه کیفیت آب رودخانه فصلی این منطقه با آب چشمه های دماوند برابری می کند و می توان از آب آن برای استفاده خانگی و کشاورزی برنامه ریزی کرد، گفت: در کویر این منطقه نیز جاذبه های فراوانی وجود دارد که این قابلیت ها باید به مردم معرفی شود.

وی در عین حال درباره‌ی امنیت در این منطقه که در نزدیکی مرز افغانستان است، گفت: ما از این منطقه هیچ‌گونه جابه‌جایی مواد مخدر نداریم؛ اما درباره‌ی اعتیاد باید ریشه‌ ای برخورد شود.

فرماندار شهرستان زیرکوه با بیان اینکه ایجاد اشتغال برای جوانان این منطقه در اولویت نخست قرار دارد گفت: دولت برای حل این مسأله اعتباراتی را در نظر گرفته است./س

برچسب ها: کویر ، گردشگری ، خراسان ، جنوبی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.