حمایت تلویزیون از تولیدات سینمایی؛

خرید حق کپی رایت توسط سیما فیلم

با هدف حمایت تلویزیون از تولیدات سینمایی، سیما فیلم حق‌کپی‌رایت تلویزیونی 3 اثر را خریداری کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی سیما؛ حق تکثیر و پخش سه فیلم "شغل شریف"، "مهتاب روی سکو" و "گنج روان" محصول مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی توسط سیمافیلم خریداری شد.  
بنابراين گزارش؛ فیلم ویدئویی "شغل شريف" به کارگردانی سید احمد حسنی مقدم و به تهیه‌کنندگی مهدی عظیمی میرآبادی با مضمون اجتماعي درباره پدرى است كه آرزوى مدير شدن را در سر مى‌پروراند. او بعد از فوت وصيت مي‌كند كه پسرش ارسلان راه او را ادامه دهد. از طرفى مادر نيز به تكاپو مى‌افتد تا وصيت پدر را عملى كند تا اينكه... در اين فيلم مريم سعادت، مهران نائل، ليلا بلوكات، خشايار راد، داريوش اسدزاده، زهره صفوى، كيانوش گرامى، و... به ايفاي نقش پرداخته‌اند.
همچنين؛ این فیلم را داوود اميريان بر اساس طرحى از سيداحمد حسنى مقدم نگاشته و سيد احمد حسني مقدم آن را کارگردانی کرده است.
لازم به ذكر است؛ فیلم " مهتاب روی سکو " ساخته فیما امامی نیز دارای مضمونی اجتماعی است و داستان زندگی فردی را روایت می‌کند که بر خلاف اعتقاداتش در حادثه‌ای دچار تناقض فکری می‌شود.
همچنين؛ حسين محجوب، مرضيه خوش‌تراش، اميررضا دلاوري، علي اسكندري، آتش تقي‌پور و جواد یحیوی در این فیلم بازی کرده‌اند و فيلمنامه مهتاب روی سکو را رضا دريانوش و فيما امامي نگاشته‌اند.
بر اساس اين گزارش؛  فیلم " گنج روان " نیز ساخته امین اصلانی و به تهیه‌کنندگی محمدرضا اصلانی درباره دختر جواني است كه بر روي نسخ خطي گنجينه محفوظات آستان قدس رضوي مشغول تحقيق است. وی  نتايج تحقيق خود را در اختيار همسرش كه براي ادامه تحصيل به كانادا رفته مي‌گذارد. مرد تصميم مي‌گيرد به ايران بازگردد اما..
گفتني است؛ امين اصلاني این فیلم را نگاشته، كارگردانی و تدوین کرده است. امين تارخ، پرويز پورحسيني، مريم بوباني، سعيد داخ، آزاده دلشاد و ... بازیگران این فیلم هستند. /ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار