مجيد رجبي معمار، مدير شبكه بازار در نشستي با خبرنگاران آخرين فعاليت‌هاي اين شبكه را تشريح كرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي رسانه ملي؛ مدير شبكه بازار در نشست امروز يكشنبه 28 آبان با خبرنگاران  حضور مجرياني چون علي درستكار، محمود شهرياري،‌ سونيا پوريامين،‌ علي اكبر عبدالرشيدي و احسان كرمي در برنامه‌هاي اين شبكه اشاره كرد و گفت: مجريان اين شبكه ضمن رعايت چهارچوبها در برنامه نوآوري مي‌كنند.
 مدير شبكه بازار  با بيان اينكه تبليغات در مرحله دوم ماموريت اين شبكه قرار مي‌گيرد گفت: هدف اول شبكه بازار ترسيم فضاي درست اقتصادي است.
 رجبي معمار با يادآوري اينكه شبكه جهاني بازار از 29 مهر ماه امسال بر روي ماهواره ايران ست(بدر) فركانس 12283 عمودي، 27500-4/3 قرار گرفته‌ است، خاطر‌نشان كرد: در برخي مناطق كه فرستنده‌هاي زميني توانايي دريافت اين شبكه را ندارند يا شبكه‌هاي ديجيتال قابل دسترس نيستند، از طريق ماهواره شبكه بازار دريافت مي‌شود.
وي ابراز اميدواري كرد كه بتواند از ظرفيت شبكه بازار براي معرفي كالاها و خدمات ايراني در برخي از كشورهاي فارسي زبان نيز استفاده كند.
مدير شبكه بازار با متفاوت خواندن شبكه بازار با شبكه‌هاي «تله‌شاپينگ» (tele shopping)، خاطرنشان كرد: بخش عمده‌اي از فعاليت شبكه‌هاي تله‌شاپينگ بر اغواگري و بزرگنمايي كالاها و خدماتي استوار است كه كيفيت چندان خوبي هم ندارند و مي‌كوشند با بمباران‌ آگاهي‌هاي بازرگاني مخاطب را جذب كنند و كالاها را به فروش برسانند. وي تأكيد كرد: اين مساله با اخلاق شبكه بازار كه به دنبال فضايي سالم براي عرضه‌ كالاهاي ايراني است، مغايرت دارد.
 مجيد رجبي معمار با يادآوري اين كه شبكه بازار تنها ملزم به تبليغ كالاهاي ايراني است، اظهار كرد: البته اين مساله شامل كالاهايي كه تحت ليسانس كارخانه‌هاي خارجي هستند اما در ايران توليد مي‌شوند نيز خواهند شد.
 وي به برنامه‌هايي كه در ارتباط با بورس از شبكه بازار پخش مي‌شود، اشاره كرد و گفت: بورس بايد كاملا مردمي باشد و اغلب مردم سرمايه‌هاي خود را به جاي شركت دادن در بخش‌هاي مشكل‌دار اقتصادي در بورس شركت دهند؛ اما اغلب مردم ما به اين حوزه آشنايي ندارند اين حوزه نياز به آموزش دارد. بر اين اساس هر روز يك برنامه با موضوع گزارش بورس خواهيم داشت، با اينكه دو برنامه ديگر براي ترويج بورس در نظر داريم كه در ساخت آنها مسؤولان بورس نيز با ما تعامل دارند.
رجبي معمار همچنين افزود: برخي مي‌گويند نرخ اقلامي كه در شبكه بازار اعلام مي‌شود، متفاوت با قيمت اصلي كالاهاست. در اين ارتباط بايد بگوييم ما شماره‌ تماس‌هايي را به صورت زيرنويس اعلام مي‌كنيم تا اگر اختلالي در قيمت‌ها وجود دارد، مردم بتوانند به اين شماره تلفن‌ها اعلام كنند.
 مدير شبكه بازار سپس از تهيه و پخش باكس‌هاي مخصوص نيازمندي‌ها و آگهي‌هاي بازرگاني خبر داد و گفت: در نظر داريم باكس‌هاي مشخصي را به موضوعات مختلف از جمله مسكن اختصاص دهيم با مسؤولان حوزه مسكن نيز جلساتي داشته‌ايم با اينكه در اين آگاهي‌هاي بازرگاني نمي‌توانيم قيمت‌ها را اعلام كنيم اما پخش اين نيازمندي‌ها  موجب تحركي در حوزه مسكن مي‌شود.
وي تاكيد كرد: با توجه به شرايط اقتصادي كه شبكه بازار در آن راه‌اندازي شده، لازم است تا اين شبكه با طمأنينه حركت كند. قرار است با راه‌اندازي اين شبكه به بازار كمك كنيم و نمي‌خواهيم بازار را ملتهب كنيم.
مدير شبكه بازار سپس با بيان اينكه موضوع اين شبكه تنها تهران نيست، خاطرنشان كرد: چند برنامه در نظر گرفتيم كه به موفقيت‌هاي اقتصادي در مناطق آزاد اقتصادي كشور و همچنين مناطق نفت خيز و مناطق كشاورزي مي‌پردازد.
 رجبي معمار گفت: براي توليد گزارش از ميزان استقبال از كالاهاي ايراني در خارج از كشور، از دفاتر سازمان صدا و سيما در خارج از كشور كمك گرفته‌ايم؛ با اينكه اين دفاتر ما را در جريان مبادلات اقتصادي مهم و نشست‌هاي مهم اقتصادي قرار مي‌دهند و گزارش‌هايي را به شبكه بازار ارسال مي‌كنند كه در اختيار مردم قرار دهيم.
وي سپس تاكيد كرد كه شبكه بازار روي توليدات دانش بنياد تمركز دارد و افزود: حاضريم بر روي طرح‌هاي جوانان مبتكر و دانشجو سرمايه‌گذاري كنيم و آنها را معرفي كنيم.
وي سپس به برنامه‌هاي شبكه بازار در حوزه خانواده اشاره كرد و از برنامه «خانه زيباي من» به تهيه‌كنندگي سونيا پوريامين نام برد كه هم اينك در حال پخش است.
رجبي معمار با اشاره به اينكه بحث استاندارد بسيار مورد توجه شبكه بازار است‌، گفت: تمام كالاهايي كه در شبكه بازار معرفي مي‌شوند بايد كيفيت خوبي داشته باشند.
مدير شبكه بازار سپس به ديگر برنامه‌هاي جديد اين برنامه اشاره كرد و با نام بردن از «نمودار» با اجراي علي درستكار خاطرنشان كرد: اين برنامه گفت وگو محور به تهيه كنندگي چاوشيان از هفته ديگر پخش مي‌شود و يك برنامه پرسشگر در حوزه اقتصادي خواهد بود. گمان مان اين است كه «نمودار» به يكي از جدي‌ترين برنامه‌هاي اقتصادي سيماي جمهوري اسلامي تبديل شود و قرار است سياست‌گذاران اقتصادي در اين برنامه حاضر شوند و در فضاي جدي موضوعات اقتصادي را كنكاش كنيم و به چالش بكشيم.
 مدير شبكه بازار با اعلام افزايش باكس‌هاي خبري شبكه بازار يادآور شد: در حال حاضر شبكه بازار چهار باكس خبري دارد كه با همكاري معاونت سياسي و خبر اين بخش‌هاي خبري در ساعات 8 و30 دقيقه‌، 10 و30 دقيقه‌، 14 و 18 و30 دقيقه به روي آنتن مي‌روند؛ مي‌كوشيم بخش‌هاي خبري شبكه بازار را توسعه دهيم./ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.