معاون امور بين‌الملل رئيس جمهور گفت: شياطين و دشمنان حتي دو ملت برادر و دوست، ايران و تركيه را در كنار هم نمي‌توانند تحمل كنند و بي‌شك وحدت و همبستگي اين دو ملت مسلمان و ضدظلم و ملت هاي آزاديخواه براي آنان قابل تحمل نخواهد بود.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني رياست جمهوري علي سعيدلو با اشاره به لزوم تحكيم وحدت بين دو كشور و تقويت ديدگاه‌هاي مشترك در برابر دشمنان گفت: اگر دو كشور با يكديگر روابط خود را به هم پيوسته كنند، ددمنشان سلطه‌گر، حتي جرأت ظلم به دوستان ما در ساير نقاط جهان را به خود نمي‌دهند.

معاون امور بين‌الملل رئيس جمهور تصريح كرد: دو كشور از ظرفيت‌هاي بسيار بالايي برخوردارند ولي هنوز در سطح عالي از آن استفاده نشده است و بايد از تمام اين ظرفيت‌ها براي پيشرفت دو ملت استفاده كنيم.

وي با اشاره به اينكه ايران به باشگاه فضايي و هسته‌اي در دنيا پيوسته، خاطر نشان كرد: پيشرفت ايران فقط در زمينه‌هاي علمي و اقتصادي نيست بلكه امروز در زمينه‌هاي نانو تكنولوژي، توليد داروها و هوافضا نيز پيشرفت‌هاي قابل توجهي برخوردار است و آمادگي دارد در اختيار دوستان خود قرار دهد.

سعيدلو با بيان اينكه جمهوري اسلامي ايران و تركيه هر كدام از امكانات وسيع و گسترده‌اي در زمينه اقتصادي و فرهنگي و سياسي برخوردار هستند كه در كنار يكديگر و با بهره‌‌مندي از استعدادهاي هم مي‌توانند به پيشرفت‌هاي بزرگي در سطح جهاني دست يابند.

"جودت ييلماز" وزير توسعه تركيه نيز در اين ديدار با بيان اينكه ايران كشوري بزرگ با اقتصاد و امكانات وسيع است، اظهار داشت: با وجود تحريم‌هاي كنوني عليه ايران، شاهد قدرت اقتصادي بالاي اين كشور هستيم.

وزير توسعه تركيه گفت: تركيه به دنبال تجارت بيشتر و سرمايه‌گذاري گسترده‌تر دو كشور با يكديگر است و در اين راه بايد موانع موجود بر سر راه تجارت بين دو كشور برداشته شده و اميدواريم قرارداد تجارت ترجيحي هر چه زودتر به نتيجه برسد.

وي گفت: فعالين اقتصادي دو كشور را به سرمايه‌گذاري‌هاي بيشتر به نفع دو كشور دعوت مي‌كنم.

وزير توسعه تركيه با اشاره به اهميت سرمايه‌گذاري در مرزهاي دو كشور، تصريح كرد: گسترش روابط اقتصادي، فرهنگي و گردشگري دو كشور مستلزم فعاليت و همكاري فعالين اقتصادي است و ايجاد گذرگاه‌هاي اقتصادي و گمركي مدرن و گسترش و زمينه‌هايي براي تجارت زميني بين دو كشور نقش مهمي در تقويت همكاري‌هاي اقتصادي دو كشور دارد.

در پايان اين مراسم پروتكل اقتصادي بين استاندار اروميه و استاندار «آق‌ري» به عنوان استانداران همجوار ايران و تركيه به امضاء رسيد.
انتهاي پيام/س2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار