رئیس سازمان جهادكشاورزی آذربایجان شرقی ازتحویل هشت هزارو910واحد دامی درمناطق زلزله زده ارسباران خبر داد.

به گزارش خبرنگاران باشگاه خبرنگاران تبریز، محمدیان امروزدر جلسه كارگروه تخصصی خشکسالی ،سرمازدگی و مخاطرات كشاورزی آذربایجان شرقی با اعلام این مطلب افزود: در مجموع یك هزار و 38 واحد دامی از محل تسهیلات 50 میلیون ریالی در مناطق زلزله زده استان توسط خود کشاورزان با نظارت این سازمان و سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی احداث شده است.

وی با اشاره به نصب بیش از 7 هزار واحد پیش ساخته از محل 30 میلیون ریال وام بلاعوض اختصاص یافته توسط سپاه و بنیاد بتن در مناطق زلزله زده ارسباران افزود: نصب 12 هزار واحد دامی پیش ساخته در برنامه بازسازی مناطق زلزله زده قرار گرفته و تاكنون 7 هزارو 593 فقره تسهیلات50 میلیون ریالی برای احداث واحدهای دامی پرداخت و ساخت 4 هزار و 241 واحد شروع شده است.

رئيس سازمان جهادکشاورزي استان با اشاره به تشکیل 16 هزار و 375پرونده بازسازی واحدهای دامی در مناطق زلزله زده گفت: از این تعداد حدود 12هزار و 645 پرونده به بانک ها معرفی شده است.

محمدیان با اعلام اینكه زلزله21مرداد درارسباران یك هزارو980 میلیارد ریال به واحدهای دام و طیور، مزارع، باغات وراه های بین مزارع خسارت وارد كرد گفت: قناتها و چشمه های منطقه هم آسیب دیده اند و در اولویت بازسازی قرار دارند.

محمدیان با بیان اینکه بایستی محصولات کشاورزی برای مدیریت مخاطرات وبحران دربخش کشاورزی به صورت پیش بینی شده ذخیره سازی و به موقع در اختیار مردم قرار گیرد افزود: برگزاری مانورهای مختلف برای افزایش میزان آمادگی، طراحی و برگزاری کارگاه های آموزشی برای کشاورزان، دامداران و فعالان بخش پرورش آبزیان در مواقع بحرانی می تواند میزان آسیب را کاهش دهد.

وی با اشاره به تداوم روند تولید در مناطق زلزله زده استان، گفت: با تامین بذر و كود 90 هزار و 430 هكتار از مزارع منطقه زیركشت پاییزه رفته است./ع

برچسب ها: تحویل ، واحد ، دامی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.