5 شبكه تخصصي راديويي ديگر تا بهار 92 به منظور رفع نياز مخاطبان راه اندازي مي شود.

به گزارش خبرنگار حوزه راديو و تلويزيون باشگاه خبرنگاران حاضر در محل محمد حسين صوفي معاون صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران ضمن عرض تسليت به مناسبت فرارسيدن ايام سوگواري سرور و سالار شهيدان حضرت ابا عبدالله الحسين(ع) در خصوص افزايش مخاطبان گفت: افزايش ضريب نفوذ و تاثيرگذاري پيام، جذب مخاطب بيشتر، افزايش جذابيت پيام هاي شبكه هاي راديويي، تحولات جديد اجتماعي، اقتصادي، فرهنگي، سياسي و نيز در كنار آن تعدد و تكثر شبكه هاي راديويي جزو اهداف و برنامه هاي اين فصل ما مي‌باشد.
وي با اشاره به گرفتن مجوز براي افتتاح پنج شبكه راديويي ديگر افزود: مجوز راه اندازي 5 شبكه راديويي ديگر گرفته شده و تاكنون شبكه هاي راديويي در روز سه هزار و سيصد و بيست عنوان برنامه را به روي آنتن برده اند.
صوفي ادامه داد: تا اوائل بهار 92 تعداد شبكه هاي راديويي به 27 شبكه رسيده و تمامي آن ها با عناوين تخصصي و عمومي آغاز به كار مي كنند.
معاون صدا اظهارداشت: اطلاعات به روز و برنامه هاي آموزشي و نيز سرگرمي در ميان برنامه هاي تخصصي اين چند شبكه از اهميت بالايي برخوردار است.
وي با اشاره به نقش هاي راديو و طرح موضوعات و مسائل اجتماعي اظهار داشت: طرح موضوعات و مسائل گوناگون حاضر در اجتماع، بسيج اجتماعي، وساطت اجتماعي، در سال 1391 جزء برنامه هاي اصلي اين 22 شبكه راديويي بوده است.
صوفي با اشاره به آرايش رسانه اي شبكه هاي راديويي افزود: با توجه به ايجاد و راه اندازي شبكه هاي عمومي در آغاز فعاليت راديو،‌الزاما اين شبكه ها مي بايست برنامه هاي خود را در تمامي بخش ها گسترش داده و پخش كنند.
وي ادامه داد: سازمان صدا و سيما براساس مطالعات، تجربيات و نظرسنجي ها و الزامات رسانه اي شبكه هاي اختصاصي و تخصصي راه اندازي مي شوند.
معاون صدا ابراز داشت: شبكه هاي اختصاصي و تخصصي با توجه به ماموريتشان، مخاطبان هدف خود را تعريف كرده و بخشي از نيازهاي اقشار جامعه را پوشش مي دهد.
صوفي ادامه داد: براي نگهداري مخاطب نيازمند يك بازنگري هستيم بنابراين شبكه هاي عمومي ضرورتي بر پرداختن به موضوعات مختلف به صورت عميق نداشته و اين وظيفه بر عهده شبكه هاي اختصاصي و تخصصي خواهد بود.
معاون صدا اظهارداشت: در نتيجه با ايجاد هر شبكه جديد ساير شبكه ها بايد آرايش رسانه اي خود را تنظيم و بازتعريف كنند.
وي با اشاره به هويت شبكه ها افزود: حفظ هويت شبكه اي منجر به تشخص شبكه ها، ابتكار و خلاقيت، افزايش سهم مخاطب، كارامدي رسانه در صحنه عمل، راهكارهاي خاص براي بازتعريف ها مي شود.
صوفي با اشاره به تمركز بيشتر بر ماهيت و راهكارهاي ذكر شده ابراز داشت: تمركز بيشتر بر ماهيت و ماموريت شبكه اي، رعايت تمايزات بين شبكه اي توجه به مديريت و مهندسي پيام، درك محيط رقابتي سازنده با شبكه هاي داخلي، ارتقا كيفي، ايجاد زمينه استفاده از تجربيات موفق جزء تعاريف و اهداف مديران در زمينه برنامه سازي است.
وي ادامه داد: فعاليت در چارچوب اصول و اخلاقيات حرفه اي جامع نگري و فرايند نگري در توليد برنامه ها هم افزايي در برنامه ها، سيال بودن و پويايي در موضوعات و كنداكتور برنامه شبكه ها، تقويت فرهنگ مشاركت و كارگروهي با هدف دستيابي به خرد جمعي، تقويت فرهنگ آموزش مستمر در جهت رشد مهارت هاي حرفه اي و حفظ و به كارگيري نيروهاي سخت كوش جدي و پرتلاش بايد در دستور كار برنامه سازان و مديران گروه قرار گيرد.
صوفي ادامه داد: در اين جلسه هر فصل با حضور مديران بخش هاي مختلف تشكيل مي‌شود و شبكه هاي عمومي ما مثل شبكه راديويي ايران در تمامي حوزه ها براي مخاطبان عام و خاص خود برنامه دارد.
وي ادامه داد: شبكه هاي تخصصي چون اقتصاد و سلامت، جزو شبكه هاي اختصاصي و فاخر هستند كه بعد از پيروزي انقلاب اسلامي افتتاح شدند.
وي با اشاره به بيش از 450 ساعت برنامه در شبكه هاي مختلف راديويي گفت: بيش از 450ساعت برنامه كه شامل 950 عنوان برنامه مي شود در طول روز با پاسخ به نيازهاي مخاطبان به روي آنتن مي رود.
صوفي با اشاره به آخرين نظرسنجي تابستان 91 اظهار داشت: براساس آخرين نظرسنجي تابستان 91 ميزان مخاطبان مرد راديو 32 درصد و خانم ها 22 درصد بوده است و اين درصدها با توجه به مدارك تحصيلي خانم ها و آقايان متغيير است.
معاون صدا ضمن تاكيد بر خاص بودن شبكه هاي راديويي در ايران افزود: ايران جزو معدود كشورهايي است كه مردم آن به راديو اعتماد بالايي داشته و آن را به عنوان يك رسانه تاثيرگذار مي دانند./ي2
برچسب ها: صوفی ، معاونت صدا ، رادیو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار