نشست شوراي عالي روابط عمومي هاي سازمان صدا و سيما با حضور معاون صداي رسانه ملي، مدير كل و جمعي از مديران روابط عمومي سازمان صدا و سيما در سالن جلسات ساختمان شهداي راديو برگزار شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي معاونت صدا؛ دكتر محمدحسين صوفي، معاون صداي رسانه ملي ضمن خوشامد گويي به حاضرين در اين نشست ، گفت: اعياد گذشته غدير و قربان را تبريك مي‌گويم و ان شاء الله همه ما جزو متمسكين و متوسلين به ولايت اهل بيت عليهم السلام باشيم.
 وي ضمن قدراني از مدير كل روابط عمومي رسانه ملي به جهت راه‌اندازي شوراي عالي روابط عمومي هاي سازمان ، يادآور شد: خوشبختانه روابط عمومي هاي سازمان به جهت سياستگذاري، نظارت و كنترل دقيق، روند رو به رشدي داشتند.
صوفي همچنين اظهار داشت: حضور مديران روابط عمومي سازمان در راديو مايه خرسندي است. اين اتفاق را به فال نيك گرفته و از همه شما عزيزان قدراني مي‌كنم.
معاون صدا در تشريح جايگاه روابط عمومي خاطرنشان كرد: اين واحد سازماني وظيفه ايجاد ارتباط بين نهاد مربوط با مردم و نهادهاي ديگر را عهده دار بوده و محلي براي استماع نظرات، پيشنهادات و مطالبات مخاطبان است.
 وي انعكاس عملكرد و اقدامات و ايجاد تعامل بين سازمان هاي مختلف را ازديگر وظايف روابط عمومي ها برشمرد و تصريح كرد: وظيفه روابط عمومي در رسانه ملي به لحاظ گستردگي اين رسانه، سنگين تر از وظايف اين واحد در دستگاههاي ديگر است.
صوفي از وجود بيش از 150 شبكه راديويي و تلويزيوني در رسانه ملي ياد كرد و افزود: در كمتر نقطه اي از جهان اين حجم شبكه رسانه‌اي وجود دارد كه به صورت متعارف در طول روز، بيش از 3 هزار ساعت برنامه‌هاي راديو و تلويزيوني توليد و عرضه كند.
معاون صدا با اشاره به انجام فعاليت هاي شبانه روزي و گسترده در رسانه ملي يادآور شد: در بسياري از كشورهاي جهان وظيفه رسانه تنها توليد برنامه‌هاي مختلف است. اما در كشورمان به لحاظ وجود حساسيت‌هاي مختلف، وظيفه توليد و پخش برنامه هاي گوناگون با رسانه است كه براي معرفي اين حجم گسترده فعاليت، بايد تلاش شود.
وي از جذب مخاطب به عنوان هدف اصلي و استراتژيك سازمان صدا و سيما ياد و عنوان كرد: رسانه با مخاطب زنده است و در تعامل با مخاطب نفس مي‌كشد.
 صوفي در تشريح بهترين راه جذب مخاطب يادآور شد: در شرايط ناجوانمردانه و رقابتي كنوني كه شاهد تحريم‌هاي يكسويه غربي ها هستيم، بهترين راه جذب مخاطب اين است كه آنها بدانند ما چه مي‌كنيم و متناسب با اين اطلاعات برنامه خود را انتخاب كرده و بيننده، شنونده و يا خواننده شبكه هاي مختلف رسانه ملي باشند.
 وي در ادامه با بيان اينكه راديو بيش از واحدهاي ديگر نياز به معرفي از سوي روابط عمومي ها دارد، خاطرنشان كرد: راديو سابقه طولاني در انتشار پيام داشته و با سابقه 73 ساله، قديمي ترين رسانه در كشور است.
معاون صداي رسانه ملي با اشاره به توسعه شبكه هاي راديويي پس از پيروزي انقلاب اسلامي تصريح كرد: در حال حاضر 22 شبكه راديويي داريم كه تاپايان سال و با افتتاح شبكه‌هاي راديويي لبخند، كتاب و كودك و نوجوان، اين تعداد به 25 شبكه افزايش مي‌يابد.
وي از تاسيس راديو خانوده در آينده نزديك خبر داد و گفت: رويكرد و سياست ما در ايجاد شبكه هاي راديويي، توسعه شبكه هاي اختصاصي و تخصصي است.
صوفي با اشاره به توليد روزانه 900 عنوان برنامه در 550 ساعت و در 22 شبكه راديويي عنوان كرد: با هدف اطلاع‌رساني در خصوص برنامه هاي راديويي و جذب مخاطب نيازمند مساعدت بخش هاي مختلف رسانه ملي از جمله روابط عمومي ها هستيم .
 معاون صدا از همكاري و تعامل بخش هاي مختلف رسانه ملي با راديو ابراز خرسندي كرد و افزود: تعامل با راديو و انعكاس اقدامات اين رسانه شنيداري، سبب ديده و شنيده شدن، افزايش مخاطب و رضايتمندي آنها از راديو شد كه در نتيجه برنامه سازي متناسب با ذائقه مخاطب اتفاق افتاد.
 وي با اشاره به اينكه رسانه ملي بالاترين ميزان مخاطب و رضايتمندي را در كشور دارا است، گفت: طبق نظر سنجي موسسه نظرسنجي گالوپ در امريكا ميزان مخاطبان شبكه هاي راديو و تلويزيون ايران 85 درصد است كه در شرايط رقابتي كنوني حاكي از رضايتمندي بسيار بالا و اعتماد مردم به رسانه ملي است.
صوفي با اشاره به فرمايش مقام معظم رهبري مبني بر اينكه "ماييم و يك صدا و سيما" ، تصريح كرد: صدا و سيما در شرايط حسا و بحراني به عنوان يك عنصر بسيجي و جهادي ورود نموده و به منظور تنوير افكار عمومي، آگاهي بخشي، اميدآفريني و آرامش بخشي پيرامون همه امور مورد نياز مردم برنامه سازي مي كند.
 معاون صداي رسانه ملي با تأكيد بر آگاهي بخشي و اميد آفريني در مردم اظهار داشت: دليل اصلي راه اندازي راديو لبخند اين بود كه روحيه شادابي و انبساط خاطر را بيشتر در جامعه شاهد باشيم و از اين طريق به رسالت رسانه‌اي خود عمل كنيم.
 گفتني است؛صوفي در پايان ضمن آرزوي توفيق براي حاضرين در اين نشست، كمك و مساعدت بيشتر آنها را در موفقيت هرچه بيشتر راديو خواستار شد./ص
برچسب ها: نشست ، شورا ، روابط ، عمومی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار