حملات نظامي اسرائيل به نوار غزه، در حقيقت هدف سياسي اسرائيل است تا از اين طريق آتش بس چند هفته اي برقرار کند تا از اين طريق بتواند به اهداف خود دست يابد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه خبري البيادرالسياسي؛ هر شهروند ساکن در نوار غزه بر اين باور است که تشديد حملات نظامي رژيم اسرائيل به نفع ملت فلسطين نيست، اما اين ملت معتقد است که تنها با مقاومت مي تواند از نوار غزه دفاع کند، بخصوص تجاوزهايي که عليه ساکنان مناطق همجوار با ديوار فاصل ميان نوار غزه و اسرائيل صورت مي گيرد.
ناظران سياس تاکيد مي کنند که اسرائيل در تلاش است تا به بسياري از اهداف خود در مرحله تبليغات انتخاباتي اش دست يابد. در رابطه با دستاوردهاي اسرائيل از اين حملات دو نظر وجود دارد: ديدگاه اول اين است که نتانياهو قصد دارد اين حملات را افزايش دهد تا از اين طريق در نبرد انتخاباتي به پيروزي برسد؛ چرا که ايجاد ناامني به گروه راستگرا خدمت مي کند و به ضرر گروه چپگراست. ايهود باراک نيز با افزايش درگيري ها قصد دارد ثابت کند که بهتر است انتخابات بار ديگر برگزار شود تا بتواند به مناصب و پست هاي مورد نظرش دست يابد.
اما نظر دوم اين است که ارتش اسرائيل به جناياتش عليه غزه ادامه مي دهد تا از اين طريق دريابد مقاومت فلسطين به چه سلاح هاي پيشرفته و جديدي دست يافته است.
برخي بر اين باورند که اسرائيل در حقيقت به دنبال ايجاد آتش بس طولاني مدت نيست، بلکه به دنبال آتش بس کوتاه مدت است تا از اين طريق بتواند از هر لحظه خود براي اعمال جنايتکارانه اش استفاده کند.
رژيم صهيونيستي مي داند که از سوي نوار غزه و گروه هاي فلسطيني با خطر مواجه مي شود، به همين خاطر درصدد است تا کشورهاي دوست و متحدش را با خود همراه سازد.
در اين صورت، مي توان گفت که حملات اسرائيل به نوار غزه، از قبل برنامه ريزي شده است.
آتش بس هرگز يک آتش بس دائمي و ثابت نيست، از آنچه ذکر شد مي توان گفت که دستيابي به آتش بس دائمي و ثابت، امري ناممکن و محال است؛ چرا که به نفع اسراييل نيست، بلکه به نفع فرزندان و اهالي نوار غزه است و اسرائيل نمي خواهد شهروندان نوار غزه از ثبات و آرامش برخوردار باشند از اين رو تجاوزات نظامي اسرائيل بر نوار غزه همچنان برقرار خواهد ماند بنابراين آتش بس موقت از نظر سياسي، نظامي و تبليغاتي به ر‍ژيم اسرائيل خدمت مي كند واز سوي ديگر رژيم اسرائيل سعي خواهد كرد تا از اين دستاوردها محافظت و نگهداري كند. در اين صورت است كه رژيم اسرائيل از سويي با بحران نگه داشتن نوار غزه به اهداف خود مي رسد و از سوي ديگر حمايت هاي مالي، نظامي كشورهاي غربي را جلب مي کند.
برچسب ها: انتخابات ، اسرائیل ، حملات ، غزه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار