جشنواره ادبي جلال آل احمد در سال هاي اخير به عنوان گرانترين جشنواره ادبي كشور جايگاه خود را در ميان برنامه هاي سالانه و روتين موسسه فرهنگي خانه كتاب باز كرده است.

باشگاه خبرنگاران- جشنواره ادبي جلال آل احمد كه در سال هاي اخير به عنوان گرانترين جشنواره ادبي كشور جايگاه خود را در ميان برنامه هاي سالانه و روتين موسسه فرهنگي خانه كتاب باز كرده و چشم نويسندگان مطرح كشور را به خود دوخته، اين روزها و در آستانه برگزاري آيين پاياني پنجمين دوره خود با حرف و حديث هايي همراه شد كه گويا تا اندازه زيادي به سهل انگاري رسانه ها در انتشار و انعكاس مرتبط با حوزه فرهنگ و ادب برمي‌گردد به گونه اي كه گاه خبري كذب و نادرست در قالب خبري صحيح و قابل اعتنا ظاهر شده و آنچنان مطرح مي شود كه گويا هرگز انكار نخواهد شد.
اما منتشر كنندگان اين اخبار از ميزان دقت مسئولان بر صحت اخبار منتشر شده آنچنان غافل هستند كه گاه به آن اعتبار خود را زير سوال برده و نام رسانه را مخدوش مي كنند.
گفتني است كه در اين بازار آشفته اخبار به تازگي و فقط 5 روز مانده به برگزاري آئين پاياني پنجمين جشنواره ادبي جلال آل احمد خبري مبني بر انتخاب كتاب به قلم اكبر صحرايي منتشر شد كه ساعاتي پس از انتشار خود به نقل از مديرعامل موسسه فرهنگي خانه كتاب با برخورد جدي اين مسئول ادبي كشور و روابط عمومي خانه كتاب مواجه شد.
در تكذيبيه موسسه فرهنگي خانه كتاب مطلبي با مضمون اين آمده كه كتاب حافظ هفت بنابر آنكه هنوز اخباري مبني بر اعلام اسامي برگزيدگان پنجمين جشنواره ادبي جلال آل احمد منتشر نشده نبايد به عنوان اثر برگزيده اين جشنواره به صفحات ادبي خبرگزاريها راه پيدا بكند.
اين تكذيبيه پس از انتشار موجبات انتشار اخبار جديدي مبني بر جاي خالي آثار برگزيده در پنجمين جشنواره ادبي جلال آل احمد را به دنبال داشت كه ميزان صحت و سقم آن نيز به زودي و پس از برگزاري آئين پاياني آن مشخص خواهد شد.
لازم به ذكر است آيين پاياني جايزه جلال آل احمد امشب همزمان با سالروز تولد اين نويسنده معاصر و مطرح كشور در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و معماري برگزار مي شود./ي2
برچسب ها: جلال ، آل احمد ، ادبیات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار