طلاب و دانشجويان تجمع كننده طي بيانه‌اي امنيت اخلاقي راكه از مهمترين مقولاتي است كه ملت به آن احتياج دارند را از نيروي انتظامي خواستار شدند.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، در پايان تجمع طلاب و دانشجويان در مقابل ستاد فرماندهي كل ناجا بيانيه‌اي، به شرح ذيل صادر شد:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

و باید از شما گروهی باشند که (مردم را) به سوی کار خیر دعوت نمایند و به کار نیک امر کنند و از کار زشت بازدارند، و آنهایند که رستگارند


امر به معروف و نهی از منکر حوزه‌های گوناگونی دارد که باز مهمترینش حوزه مسئولان، کار خوب بخواهند؛ آن هم نه به صورت خواهش و تقاضا؛ بلکه باید از آنها بخواهند. این مهمترین حوزه است؛ البته فقط این حوزه نیست؛ حوزه‌های گوناگونی دارد.
مقام معظم رهبری

تجمعی که امروز شاهدش هستیم، هدفی جز امر به معروف مسئولان نیروی انتظامی ندارد. ما دانشجویان و طلاب که خود را سرباز نظام مقدس جمهوری اسلامی می‌دانیم، به عنوان چشمان تیزبین و مراقب جامعه، فریضه‌ای امر به معرف و نهی از منکر مسئولان را در راس اموری که بر دوش تشکل‌های دانشجویی است دانسته و اگرچه موارد متعددی براي این امر متصور است، لکن به دلیل اولویت امر به معروف بر نهی از منکر و اهمیت ویژه مسئله امنیت اخلاقی جامعه، نیروی انتظامی جمهوری  اسلامی ایران را به عنوان تنها نهاد حقیقتا فعال در حوزه امر به معروف و نهی از منکر، لایق حمایت، و امر به معروف تشخیص دادیم.

در اهمیت مسئله امنیت اخلاقی همین بس که مقام عظمای ولایت، بارها و بارها به این موضوع به مثابه یک دغدغه پرداخته‌اند. از این جمله می‌توان به این بیانات اشاره کرد:


امنیت اخلاقی از مهمترین مقولاتی است که مردم به آن احتیاج دارند. ناامنی اخلاقی این است که مردم در محیط جامعه و در کوچه و خیابان نتوانند طبق اعتقادات و دین و ایمان خود آسوده و بی‌دغدغه حرکت کنند و با مناظری مواجه شوند که وجدان دینی آنها را آزرده می‌کند؛ مردم دوست دارند وقتی جوان‌هایشان از خانه‌ بیرون می‌روند و باز‌می‌گردند و با محیط اجتماعی مواجه می‌شوند تاثیر اخلاقی بد روی ذهن آنها گذاشته نشود؛ لذا نیروی انتظامی در کوچه و خیابان باید با همه چیزهایی که از نظر اخلاقی ممنوع و خلاف است، مقابله کند و این جزو وظایف شماست.

امروز امنیت اخلاقی مردم کشور ما در تمام زمان‌ها و مکان‌ها مورد هجمه‌های آگاهانه و ناآگاهانه قرار گرفته است. جامعه‌ای که باید محل آرامی برای رشد انسان باشد، به علت کوتاهی‌های مکرر مردم و مسئولان مرزهای اخلاقی‌اش در خیابان، دانشگاه، سینما، تلویزیون، رسانه‌های مجازی و حتی خانه‌ها و خانواده‌ها شکسته و با روند بی‌مبالاتی و سهل‌انگاری فعلی مسئولان مربوطه، نمی‌توان انتظار بهبودش را داشت.

در این میان، تنها نهادی که به معنای واقعی پا در عرصه حفظ حریم اخلاقی جامعه گذاشته، نیروی انتظامی جمهوری اسلامی است. در حالیکه سازمان‌ها و نهادهای فرهنگی کشور به جای حمایت و همراهی، با بهانه‌های واهی سعی در فرار از این میدان دارند و با زخم‌زبان، تمسخر، و انتقادهای بی جا و غیردلسوزانه، با نیروی انتظامی ناجوانمردانه مخالفت می‌کنند، جان برکفان این نهاد مقدس، در این عرصه نیز پیشتاز و جلودار هستند و به فضل خداوند تا کنون از اهداف بلند خود، کوتاه نیامده‌‌اند.


تنها نهادی که خود را ملتزم به مسئله امر به معروف و نهی از منکر و اقامه این فریضه بزرگ الهی می‌داند همین نیروی انتظامی است و باید به خاطر این وظیفه‌شناسی خداوند متعال را شکر کرد.


1.ما دانشجویان و طلاب پایتخت ایران اسلامی، به تبعیت از رهبر عزیز و عظیم‌‌الشان‌مان از این دغدغه مقدس و تلاش دلسوزانه حمایت و تشکر می‌کنیم و از خداوند متعال برای این عزیزان آرزوی موفقیت در همه میادین خدمت را مسئلت می‌کنیم.


2.در این میان افراد و نهادهایی که از این حرکت الهی چه به دلیل ترس و چه به دلیل جهل حمایت نکرده‌اند را محکوم به بی بصیرتی و کوتاه دانسته و کسانی را که با اصل و هدف این طرح مخالفند را خائن تلقی می‌کنیم و به یاری پروردگار بزرگ با همه توان در مقابل‌شان خواهیم ایستاد. چرا که مقام معظم رهبری فرموده‌اند:
ما خوب می‌دانیم این جزو تعالیم اسلام است که با زبان و تبیین باید مردم را با فضایل اخلاقی آشنا کرد و از منکرات دور نگه داشت. این به جای خود درست، اما با شیوع منکرات و با تظاهر به آن باید مقابله کرد. اسلام مرتکب منکر را نصیحت و هدایت می‌کند اما حد هم برای او می‌گذارد. با صرف زبان و توصیه نمی‌شود کاری کرد. قدرت نظام باید جلوی سیر فحشا و فساد را بگیرد. اجازه ندهید که هوس‌های یک عده معدود، یک گروه کوچک و اندک در داخل جامعه، موجب اغوای ذهن و فکر دختر و پسر جوان و مرد و زن مومنی شود که هیچ انگیزه فساد ندارند. شما باید جلوی آن گونه افراد را بگیرید. همه مسئولان بخش‌های مختلف کشور در این زمینه مسئولند.

البته در کنار همه حمایت هایی که بر حسب وظیفه بر آنها اصرار داریم، نقدهای مهمی را به جزئیات طرح امنیت اخلاقی وارد می‌دانیم.

با علم به اینکه طرح‌های امنیت اخلاقی ناجا با حضور کارشناسان این حوزه برنامه‌ریزی می‌شود، بر لزوم حضور بیشتر کارشناسان حوزه‌های مختلف اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و ... تاکید کرده و خواستار عملیاتی شدن برنامه‌های کارشناسی موجود هستیم.

3.ضمنا توجه مسئولان محترم نیروی انتظامی را به حضور جدی و فعال در عرصه رسانه با محوریت امنیت اخلاقی جلب می‌کنیم. همانطور که همان شاهد و ناظرند، فعالیت رسانه‌ای نیروی انتظامی در مسئله راهنمایی و رانندگی و ترافیک در بین نهادهای گوناگون زبانزد است. چرا چنین توانی در مسئله مهم فرهنگ و اخلاق صرف نمی‌شود؟چرا در کنار برخوردهای لازم در سطح اجتماع، لزوم ‌آموزش و رعایت مسائل اساسی دخیل در  امنیت اخلاقی،‌از طریق رسانه‌های مختلف به مردم آموزش داده نمی‌شود؟
چرا ناجا با وجود در اختیار داشتن مجموعه‌های فیلم‌ساز و سازمان سینمایی و در حالی که در موضوعات جنایی و امنیتی به طور  جدی وارد عرصه سینما و تلویزیون شده است، میدان را آنچنان خالی می‌کند که مخالفان اخلاق و امنیت اجتماعی به خود اجازه دهند، اقدامات برآمده از دلسوزی و وظیفه‌شناسی نیروی انتظامی را در مقابل چشمان میلیون‌ها بیننده به سخره گرفته و از این لودگی‌های هدفمند کسب درآمد و شهرت کنند؟

آیا وقت آن نرسیده که با دغدغه اصیل انقلاب پا به عرصه هنر گذاشته و از رسانه به عنوان یکی از ارکان امنیت کمال استفاده را نمایید؟

4.جا دارد در مسئله‌‌ حمایت از ناهیان از منکر، از مسئولان نیروی  انتظامی انتقاد کنیم! آیا حمایت و پشتیبانی از آمران و ناهیان از منکر بر عهده کسی به غیر از نیروی انتظامی است؟ چرا با کوتاهی در این مسئله متخلفین و مجرمان را هر روز جدی‌تر و آمران را هر روز محتاط‌تر کرده‌اید؟

در حوزه فضای مجازی نیز همانطور که نیروی انتظامی با تشکیل سازمان پلیس فتا، امنیت سایبری شبکه اینترنت را به عهده گرفته است، دفاع از حریم امنیت اخلاقی در محیط‌های مجازی را نیز باید وظیفه‌ای گران بر گرده‌ی خویش بداند.


در پایان، ضمن تشکر از همراهان و مسئولانی که در برگزاری این تجمع ما را یاری کردند، همه آحاد مردم و مسئولان، به خصوص ائمه محترم جمعه، ائمه محترم جماعات در مساجد سطح شهر و دانشگاه‌ها، مسئولان دستگاه‌های فرهنگی کشور، مسئولان و فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و سازمان بسیج مستضعفین، مسئولان دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی را به همکاری و حمایت از اصل و اساس و هدف این طرح دعوت کرده و هشدار می‌دهیم، وظیفه امر به معروف و نهی از منکر را فراموش نکنند که در غیر این صورت در گناه گناهکاران و جرم مجرمان شریک خواهند بود و مورد غضب و عذاب الهی و خشم ملت ایران قرار خواهند گرفت.


جمعي از طلاب و دانشجويان شهر تهران

برچسب ها: معروف ، منکر ، بیانیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار