محاکمه یولیا تیموشنکو رهبر مخالف زندانی اوکراین به اتهام فرار از پرداخت مالیات به دلیل ناراحتی وی از ناحیه کمر و بستری بودن در بیمارستان به 18 دسامبر موکول شد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز، تیموشنکو 51 ساله نخست وزیر سابق و رقیب اصلی ویکتور یانوکوویچ رئیس جمهور اوکراین در اکتبر سال 2011 به اتهام سوء استفاده از موقعیت شغلی به تحمل هفت سال زندان محکوم شد. محاکمه دوم وی به اتهام فرار از مالیات قرار بود در ماه آوریل آغاز شود اما چندین بار به تعویق افتاده است.
تیموشنکو  می گوید هیچ تخلفی انجام نداده و محاکمه وی با انگیزه انتقام گیری و به دلیل نقش داشتن او در کودتای نارنجی سال 2004 که باعث ناکامی یانوکوویچ در انتخابات ریاست جمهوری شد، صورت می گیرد.
تیموشنکو از ماه مه به دلیل درد کمر در یک بیمارستان دولتی بستری بوده است. خانواده وی می گویند اعتصاب غذای 18 روزه او که هفته گذشته به پایان رسید نیز بر وضع جسمانی او تاثیر منفی گذاشته است.
اتحادیه اروپا از تیموشنکو پشتیبانی می کند. این اتحادیه در اعتراض به نحوه برخورد با تیموشنکو توافقات خود با اوکراین در زمینه تجارت آزاد و اتحاد سیاسی را لغو کرده است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار