استاندار اصفهان گفت: انقلاب اسلامی ریشه در آموزه های دینی دارد و بر عکس بیشتر انقلاب ها که اقتصاد محور هستند ،یک انقلاب فرهنگ محور است .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان علیرضا ذاکر اصفهانی در دیدار با هیاتی از لبنان، به تحولات لبنان از گذشته تا به امروز و  تحولات شمال آفریقا و خاورمیانه در سالهای اخیر اشاره کرد و انقلاب های این منطقه را الهام گرفته از انقلاب اسلامی ایران دانست.

وی با بیان اینکه قبل از انقلاب کشور ایران به تدریج با مدرنیته روبه رو شد و دولتهای غربی زمینه انحطاط ایران را فراهم کردند، گفت: با وقوع انقلاب اسلامی ایران که ریشه در فلسفه دینی داشت یک نوع بازگشت به هویت تاریخی و اسلامی در ایران رخ داد.

استاندار اصفهان اظهار کرد: در جریان انقلاب اسلامی، مردم ایران با ایستادگی در مقابل دشمنان توانستند به شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی دست یابند.

وی گفت: مردم ایران با استقلال در همه زمینه ها از جمله سیاسی، نظامی و علمی توانسته اند به آنچه که انقلاب به آن می اندیشید دست یابند.

استاندار اصفهان به رشد علم در ایران بعد از انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: قبل از انقلاب در اصفهان دو دانشگاه وجود داشت که این تعداد به بیش از 110 دانشگاه رسیده است.

وی افزود: در حوزه های علوم پزشکی و فناوری های دفاعی رشد چشمگیری را در استان اصفهان شاهدیم و اصفهان به عنوان قطب رادار کشور شناخته شده استب/.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.