اعضای هیأت ارزشیابی بیوشیمی بالینی از وزارت بهداشت در بازدیدهای ادواری خود، از مرکز تحقیقات بیولوژی سلولی و مولکولی مجتمع دانشگاهی پیامبراعظم(ص) ساری بازدید کردند و از نزدیک روند فعالیت این مرکز را مورد ارزیابی قرار دادند.

دکتر مشتاقی یکی از اعضای هیأت ارزشیابی رشته بیوشیمی بالینی درگفتگو باخبرنگار باشگاه خبرنگاران مازندران هدف از این بازدید را کمک به ارتقا سطح علمی این مرکز بیان کردوگفت: گروه بیوشیمی یکی از گروه های فعال دانشکده پزشکی به شمار می آید.

وی با اشاره به اینکه این بازدیدها به صورت ادواری در همه دانشگاههای علوم پزشکی سراسر کشور انجام می شود، افزود: در این بازدیدها روند فعالیت گروه های بیولوژی مورد ارزشیابی قرار می گیرد.

عضو هیأت ارزشیابی رشته بیوشیمی بالینی به ارتقا دانش پزشکی و گروه های مرتبط به آن در ایران اشاره و تصریح کرد: دانشجویان دیروز ما، از افتخار آفرینان امروز کشور ما محسوب می شوند.

دکتر مشتاقی در پایان سخنانش، اظهار امیدواری کرد روزی شاهد پذیرش دانشجو در مقطعP.HD رشته بیوشیمی در دانشکده پزشکی ساری باشم.

رییس دانشکده پزشکی نیز در این بازدید به معرفی این دانشکده پرداخت و گفت: این دانشکده از سال ۶۷ به مجموعه دانشگاه علوم پزشکی مازندران افزوده شد ودر حال توسعه است.

دکتر قاسم جان بابایی به بیان ظرفیتهای موجود در دانشکده پزشکی پرداخت و افزود: این دانشکده از پتانسیل خوب انسانی وعلمی برخوردار است.

وی به تاسیس مرکز تحقیقات سلولی و ملکولی در سال ۱۳۸۷ در این دانشکده اشاره و کردو گفت: توسعه و بهبود روشهای سلولی و مولکولی تشخیصی بیماریهای عفونی و غیر عفونی-هدفمند کردن روشهای درمانی -برقراری ارتباط با سایر مراکز علمی تحقیقاتی داخل و خارج از کشور و اجرای هدفمند طرحهای تحقیقاتی کاربردی در زمینه پیشگیری ، کنترل و درمان بیماریهای شایع از جمله اهداف راه اندازی این مرکز به شمار می رود./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.