وامل این نمایش که در حال حاضر در مراحل ابتدایی کار هستند برای نوشتن یک سناریوی مناسب از تعدادی از زنان مسلمان مقیم این شهر دعوت کرده اند تا با حضور در کنار آنان به بیان داستان های زندگی خود بپردازند.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، جمعیت 50 هزار نفری مسلمانان در ایرلند به مانند سایر کشورهای جزیره بریتانا عمدتا مهاجر هستند و 1 درصد از جمعیت ایرلند را تشکیل می دهند لذا گروهی از هنرمندان ایرلندی قصد دارند برای مقابله با جو منفی موجود در مورد زنان مسلمان و محجبه در این کشور در سال جدید میلادی نمایشی را به صحنه ببرند.

این نمایش که "سخنرانی حجاب" نام دارد سال آینده در شهر دوبلین پایتخت ایرلند جنوبی بر روی صحنه خواهد رفت. عوامل این نمایش که در حال حاضر در مراحل ابتدایی کار هستند برای نوشتن یک سناریوی مناسب از تعدادی از زنان مسلمان مقیم این شهر دعوت کرده اند تا با حضور در کنار آنان به بیان داستان های زندگی خود بپردازند.

"دنیس چارلتون" مدیر بخش مهاجرت در ایرلند می گوید: ما امیدوار هستیم که این نمایش بتواند به بسیاری از تصورات غلطی که در جامعه ما در مورد حجاب شکل گرفته است پاسخ دهد. ما امیدوار هستیم که با کمک زنان مسلمان که حجاب دارند و با استفاده از داستان های زندگی آنان بتوانیم نمایشی را اجرا کنیم که به نفع تمامی ادیان و آیین ها باشد.

وی ادامه می دهد: ما معتقد هستیم که مسلمانان در حال ایفای نقشی مثبت در جامعه ایرلند هستند. ما در این نمایش قصد نداریم که فقط بر روی بحث حجاب به عنوان یک پوشش متمرکز شویم و بلکه می خواهیم منعکس کننده تجربیات زنان موفق مسلمانی باشیم که با حفظ حجاب خود به کار و فعالیت در این جامعه می پردازند.

این طرح از 6 سال پیش در آمریکا نیز مورد اجرا واقع شده است و در طی آن نمایشهای مختلفی در نقاط مختلف ایالات متحده در مورد زندگی زنان موفق مسلمان ساخته و به روی صحنه رفته است. حالا این ایرلندی ها هستند که قصد دارند این تجربه موفق را در کشور خود اجرا کنند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار