تک نرخي شدن ارز به شرايط مطلوب نياز دارد

رييس اتاق بازرگاني، صنايع، معادن کشاورزي تهران با بيان اينکه تک نرخي شدن ارز مطلوب کامل نظام اقتصادي است، گفت: البته اين مهم موقعي قابل تحقق است که همه بازارهاي اقتصادي متعادل باشند.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از راديو اقتصاد، يحيي ال اسحاق گفت: حرکت به سمت تک نرخي شدن ارز در اقتصاد کشور مطلوب است اما بايد شرايط و الزامات آن هم فراهم باشد تا نظم قيمت ها در بازار کالا به هم نريزد.

وي تأکيد کرد: اگر نرخ ارز کالاهاي اساسي و دارويي وارداتي افزايش يابد ، بدون ترديد باعث افزايش قيمت در بازار خواهد شد که به ضرر مصرف کننده تمام مي شود.

آل اسحاق گفت: البته تعيين رقم مشخص براي تک نرخي شدن ارز هم مهم است و بايد بدانيم که در چه سطحي بايد تعيين شود.

رئيس اتاق تهران افزود: در حال حاضر بايد تلاش کنيم واردات و صادرات ما دچار نوسان نشود و در آينده بايد حتماً به سمت تک نرخي شدن ارز حرکت کنيم تا همه واکنشها و فعاليتها در بازارهاي اقتصادي قابل پيش بيني باشد و از هر گونه رانت خواري و ويژه خواري هم جلوگيري کنيم.

وي چند نرخي شدن ارز را باعث ايجاد فضاي رانت خواري دانست و گفت: اميدواريم در آينده اي نزديک به نرخ واحد ارز نايل شويم و همه شرايط و الزامات آن هم فراهم شود.

آل اسحاق تصريح کرد: البته تک نرخي شدن ارز نبايد تابع تک بخشنامه يا دستور بانک مرکزي يا يک نهاد ديگر باشد بلکه به ايجاد هماهنگي و همکاري همه نهادها از جمله در بخش دولتي ، خصوصي و تعاوني نياز دارد و همه فعالان اقتصادي به اين رويکرد واحد برسند و در اين جهت تلاش کنند و به تعادل اقتصاد برسيم.

وي افزود: خوشبختانه اين همکاري مشاهده مي شود و اميدواريم اقتصاد کشور به تحولات مثبت خود ادامه دهد./س
برچسب ها: تک نرخی ، ارز ، دلار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار