استاندار خراسان رضوي از كسب رتبه سوم كشوردرتعداد طرح هاي مصوب توسعه بخش كشاورزي خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، محمد حسين فروزان مهر در جلسه ستاد طرح توسعه بخش كشاورزي خراسان رضوي افزود: همچنين در زمينه تعداد طرح هاي عقد قرارداد شده با بانك رتبه پنجم كشور را به خود اختصاص داده ايم.

وي گفت: اگر چه اقدامات صورت گرفته در اجراي اين طرح قابل تقدير است ولي هنوز تا شرايط مطلوب فاصله داريم.

استاندار خراسان رضوي با اشاره به ظرفيت هاي خراسان رضوي در زمينه كشاورزي افزود: با توجه به سطح زير كشت و تنوع توليد محصول در اين استان، انتظار مي رود كه اجراي اين طرح با شتاب و سرعت بيشتري دنبال شود.

فروزان مهر گفت: هم اكنون از مجموع 278 ميليارد تومان اعتبار مصوب بخش كشاورزي 50درصد در مرحله عقد قرارداد مي باشد كه بانك عامل استان بايد با رعايت قوانين و ضوابط در فرآيند بررسي ها تسريع نمايد.

استاندار خراسان خاطر نشان كرد: مبلغ 75 ميليارد تومان ديگر نيز به اعتبارمصوب استان افزوده شده است كه به تناسب بين شهرستان هاي استان توزيع خواهد شد.

وي به موضوع اشتغال زايي اين طرح ها نيز اشاره كرد و گفت: در شرايطي كه دشمن حوزه اقتصاد كشور را نشانه گرفته است و بيكاري به عنوان بزرگ ترين معضل اجتماعي در جوامع محسوب مي شود؛ يكي از مهم ترين اهداف اجراي طرح توسعه كشاورزي نگاه خرد به اشتغال زايي در كنار اجراي طرح هاي توسعه اي بوده است .

استاندار خراسان رضوي با تاكيد بر نگاه كيفي در توسعه بخش كشاورزي به مسوولان اين حوزه توصيه كرد: تا با توجه به مزيت هاي نسبي در بخش كشاورزي استان به ايجاد مشاغل پايدار كمك كنند.

فروزان مهر ايجاد صنايع تبديلي با محوريت بخش كشاورزي و ايجاد ارزش افزوده در اين بخش را از ديگر موارد حايز اهميت توصيف و بر ارايه الگو و تنوع در كشت تاكيد كرد و افزود : اين مهم به رشد پايدار در بخش كشاورزي منجر خواهد شد.

طباطبايي رييس سازمان جهاد كشاورزي نيز در اين جلسه ضمن ارايه گزارشي از آخرين وضعيت اجراي طرح توسعه كشاورزي در خراسان رضوي گفت: تا كنون در اين ستاد چهار هزارو 625 طرح مصوب شده كه از اين تعداد چهار هزار و 233 طرح با بانك عقد قرار داد شده است .

وي افزود: اجراي اين طرح هفت هزار و 271 نفر اشتغال به دنبال خواهد داشت./ب


برچسب ها: کسب ، رتبه ، سوم ، کشوری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.