چشم به نوعی مهمترین قسمت از بدن شناخته می شود و آسیب رسیدن به آن تقریبا غیر قابل بازگشت است و از همین رو باید به دقت از آن مراقبت کرد.

به گزارش گروه خواندنی های باشگاه خبرنگاران، خشکی چشم یکی از مهمترین مشکلاتی است که غالبا برای هر فردی رخ می دهد و البته درصورتی که به آن توجه نداشته باشید می تواند به چشمان شما آسیب های جدی وارد کند. این مشکل همچنین در زمستان شدت می گیرد. برای درمان این مشکل راه های مختلفی وجود دارد که می توانید از آن ها بهره مند شوید.

به محیط توجه کنید

این روزها در فصل زمستان هوای خانه ها تقریبا خشک و گرم است از همین رو احتمال آن می رود که چشم ها نیز آب خودشان را  از دست بدهند و خشک شوند. استفاده از دستگاه های مرطوب کننده هوا بهترین گزینه برای رفع مشکل خشک شدن چشمان است.

مراقب داروها باشید

در این فصل ممکن است از داروهای مختلفی برای کنترل کردن آلرژی استفاده کنید که این داروها خود به عنوان خشک کننده های ابریزش بینی و جشم به کار می روند از همین رو به میزان زیادی چشمان شما را خشک می کنند. همیشه در مورد مصرف داروها و مشکل خشکی چشمتان با متخصصین مشورت کنید.

به چشمان استراحت بدهید

یکی از مهمترین عواملی که باعث خشک شدن چشم ها می شود خستگی بیش از حد آن ها در اثر کار زیاد با کامپیوتر و یا موارد دیگر رخ می دهد. دقت داشته باشید که حتی کتاب خواندن بیش از اندازه نیز می تواند باعث خشکی چشمان شما شود. نکته ای که باید رعایت کنید استراحت دادن به چشمان به مدت 5 دقیقه به ازای هر یک ساعت کار است.

اشک مصنوعی

اشک مصنوعی یکی از راه های خوب برای تجدید آب از دست رفته چشم است و می تواند از خشک شدن آن جلوگیری کند. شما می توانید این قطره های اشک مصنوعی را از داروخانه ها تهیه کنید و هر وقت احساس کردید که چشمان شما خشک شده است از آن استفاده کنید.

امگا-3

حتما با اسیدهای چرب و مهمترین آن ها یعنی امگا3 آشنا هستید. این اسید چرب همه جا به کمک شما می آید و منبع اصلی آن نیز ماهی است. به طور کلی امگا-3 می تواند از بسیاری از بیماری های بدن و همچنین مشکل خشک شدن چشمان جلوگیری کند. سعی کنید هر هفته حداقل 2 وعده ماهی مصرف کنید.

عینک و لنز

گاهی اوقات لنز و عینکی که برای بهتر دیدن از آن استفاده می کنید باعث می شود تا چشمان شما دچار کم آبی و خشکی شود. عینک و لنز باعث می شود تا دیده شما تقریبا مصنوعی باشد و البته به چشم فشارهایی را نیز وارد می کند. هر وقت به عینک نیازی نداشتید آن را از روی صورتتان بردارید تا چشمان شما کمی استراحت کند.
برچسب ها: خواندنی ، باشگاه ، خشک شدن ، چشم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.