اختلال پيش آمده در نحوه انتقال وجه از طريق دستگاه هاي كارت خوان فقط به دليل كنترل حجم تراكنش ها و جلوگيري از قطع فعاليت دستگاه هاي كارتخوان است.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، ناصر حكيمي مدير اداره نظام پرداخت هاي بانك مركزي در گفتگوي خبري ساعت 14 با بيان اين مطلب گفت :‌دو نكته باعث ايجاد ابهام براي مردم شده يكي انتقال كارت به كارت كه با تاخير انجام مي شود كه بايد بگويم كه از طريق اين موضوع به صورت آني و لحظه اي انجام مي شود و تغيير ديگر در خصوص حجم تراكنش هاي مربوط به خريد از دستگاه هاي كارتخوان است.

وي تصريح كرد :‌طبق استانداردها خريد هايي كه شما انجام مي شود باعث افزايش حجم تراكنش ها و 7/5 ميليون تراكنش شده است كه بر اساس بخشنامه جديد بانك مركزي مقرر شد است كه از اين پس طي بازه زماني 2 ساعته خريد هايي كه صورت مي پذيرد تسويه شود .

حكيمي در ادامه افزود : اين بخشنامه كاملا فني و تكنيكي بوده و نكته مهم اينجاست كه كارت ها به موقع خدمات رساني شود چرا که بايستي ترافيك به گونه اي مديريت شود كه تراكنش ها به موقع صورت پذيرد.

حكيمي تصريح كرد:‌ در رابطه با اين بخش نامه جديد هيچ اتفاقي براي فروشگاه ها نمي افتد زيرا در زماني كه كارت كشيده مي شود رسيد آن به صورت آني دريافت و در رسيد قيد مي شودكه بانك حساب شما را به موقع پر مي كند ضمن آنكه شماره تماس هايي براي پيگيري در پايين رسيد مربوطه درج مي شود.

مدير اداره نظام پرداخت هاي بانك مركزي در پايان گفت: اين بخش نامه جديد فقط در مورد كارتخوان ها است و نه دستگاه هاي عابر بانك و فعاليت دستگاه هاي عابر بانك همچنان به مانند گذشته ادامه دارد./س

برچسب ها: کارتخوان ، انتقال ، وجه ، بانک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار