قائم مقام مدیر عامل موسسه کهریزک از نگهداری 600 معلول در آسایشگاه کهریزک خبر دادو گفت : برای پرداخت هزینه های جاری مددجویان در آسایشگاه با مشکل مواجه هستیم.

به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران ، دکتر افشین وجدانی روشن در جمع خبرنگاران با بيان اينكه قانون حمایت از حقوق معلولان که سالهای قبل به تصویب رسید به طور کامل اجرایی نشده ،عنوان كرد: هیچ كدام از دستگاهها خود را ملزم به رعایت قانون 3 درصد استخدام معلولان نکرده اند و همچنین تاکنون مناسب سازی اماکن عمومی مانند بیمارستانها، معابر، ساختمانها انجام نشده اما بر اساس قانون جامع معلولان تمامی دستگاه ها باید نسبت به امر مناسب سازی اقدامات لازم و مناسب را انجام می دادند.
وي در ادامه اظهار داشت:در حال حاضر معلولان خيلي امکان حضور در اجتماع را ندارند،عنوان كرد: برخي از اين افراد حتي برای رفتن به نزد پزشک با مشکلات بسیاری مواجه هستند.
قائم مقام مدیر عامل موسسه کهریزک افزود: جامعه باید به گونه‌ای مناسب‌سازی شود كه اين افراد بتوانند به راحتی و بدون کمک گرفتن از دیگران در جامعه حضور يابند.
وي اضافه كرد: نهادها و دستگاه های مسئول و همچنین دولت هم بايد اقدامات مناسبی در جهت مناسب سازی محیط انجام دهند و شرایط حضور در جامعه را برای افراد معلول فراهم کنند. 
وجدانی درباره همکاری آسایشگاه کهریزک با دانشگاه‌ها بیان داشت: ما آمادگی داریم همکاری‌هایی را در بخش پذیرش و تحقیقات با دانشگاه‌های سراسر کشور درباره شدت و نوع معلولیت‌ها و همچنین علل معلولیت‌ها در کشور داشته باشیم. 
وی اظهار داشت: در حال حاضر آسایشگاه کهریزک تفاهمنامه‌هایی را با برخی از دانشگاه‌های علوم پزشکی به امضا رسانده است که همکاری‌هایی را در بخش پژوهش و تحقیقات انجام می‌دهد و این آمادگی وجود دارد که تعداد همکاری‌ها در کشور افزایش یابد./ف
برچسب ها: آسایشگاه ، کهریزک ، معلول
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار