رئيس‌جمهور با بيان اينكه فرهنگ بسيج برآمده از فرهنگ عاشورا و حادثه كربلاست، گفت: امروز درخت تناور بسيج به سنبل عشق، آزادي، آگاهي، عدالت خواهي و اراده اي براي توسعه عدالت در جهان تبديل شده است و بسيج به معناي عبور از منيت، خودخواهي و تملق و دلبستگي هاي ظواهر دنياست.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني رياست جمهوري، محمود احمدي نژاد ظهر امروز (چهارشنبه) در حاشيه جلسه دولت در جمع بسيجيان رياست جمهوري با اشاره به اينكه در صحنه كربلا و روز عاشورا تمام حقيقت و زيبايي و ارزشها به تصوير كشيده شد، گفت: كربلا و روز عاشورا يك دوره كامل مكتب توحيد، عدالت و عشق و راهنماي سعادت براي همه ملت ها است و امام حسين (ع) چراغ هدايت و كشتي نجات براي بشريت بوده و مانند چراغ راهنما انسانها را در مسير زندگي هدايت مي كند.

وي روز عاشورا و حادثه كربلا را متاثر از 3 عنصر ، خدا ، انسان هاي خداجو و بريدگان از مكتب حسيني كه خدا را فراموش كرده اند برشمرد و اظهار داشت : خدا همه عالم را براي انسان آفريده است و همه شرايط و هدايت ها نيز براي ارتقاء و هدايت او فراهم گرديده است.

احمدي نژاد با بيان اينكه صحنه عاشورا جلوه حقيقي خداست، تصريح كرد: امام حسين(ع) در روز عاشورا بالاترين تجلي از وجود خدا را به نمايش گذاشت، عشق امام حسين (ع) در آن حادثه عينيت و نهايت تجلي عشق خدايي بود و آن روز حيات بخشي و روزي دادن و بزرگواري امام در اوج، مشاهده مي شود.

رئيس جمهور گفت : امام حسين (ع) جلوه اتم و اكمل خداست و كسي كه بر روي سينه امام نشسته و مي خواهد سر ايشان را ببرد حيات و روزي و توان خود را مديون امام بود.

وي افزود: خدا در روز عاشورا و حادثه كربلا در چهره امام حسين (ع) به زيباترين و عالي ترين شكل تصوير شد و صحنه عاشورا صحنه هنرنمايي خداست .

رئيس جمهور انسان هاي مومن را از ديگر عناصر روز عاشورا برشمرد و گفت: ياران امام حسين (ع) كساني بودند كه راه كمال و عدالت را يافتند و تنها راه كمال انسان كامل است كسي كه به امام پيوست و در راه رسيدن به امام تلاش كرد به كمال رسيده و جاودانه خواهد شد و اگر در اين مسير نباشد از انسانيت دور بوده است.

احمدي نژاد با بيان اينكه صحنه كربلا صحنه عاشقان و مومناني است كه حبل راه متين و حلقه اتصال به خدا را يافتند، تاكيد كرد: صحنه عاشورا صحنه عموم مومنان تاريخ است كه راه هدايت و صراط مستقيم را شناخته و در راه خدا و امام مجاهدت مي كنند.

رئيس جمهور سومين عنصر صحنه كربلا را بريدگان از مكتب حسيني عنوان كرد و گفت: پيدا كردن راه به كسرت صلاه و ذكر دائم نيست بلكه تشخيص مرز ظريف و مهم حسيني بودن و نقطه مقابل آن است .

احمدي نژاد خاطر نشان كرد: مرز بين حسين بودن و مقابل حسين بودن مرز بسيار باريك، ظريف و لطيفي است.

وي با تاكيد بر اينكه انقلاب و جمهوري اسلامي ايران و اصل اصيل ولايت فقيه، برپا شده كه حسيني شويم، خاطر نشان كرد: حسيني بودن به معناي جستجوي راه كشته شدن نيست بلكه جستجو براي رسيدن به اين راه است و كسي كه به دنبال تمسك و پيروي از امام باشد ، روحيات، قلب، انديشه و آرزوهاي خود را با امام منطبق مي كند.

احمدي نژاد با اشاره به اينكه هر كس در مسير تمسك و پيروي از امام گام نهاد همانقدر ماندگار خواهد بود، اظهار داشت: حادثه عاشورا و كربلا در زمان جاري است و كساني در طول تاريخ بودند كه قبل از حادثه عاشورا زندگي مي كردند و در زمره آن افراد عاشورايي به شمار مي روند، زندگي آن افراد، پيوسته به حادثه عاشورا بوده و كشته شدن براي آنها آرزو نيست .

رئيس جمهور با بيان اينكه مهمترين معيار و شاخص براي اطمينان يافتن از حضور در خط امام حسين(ع) قلب خود انسان است، تصريح كرد: به ميزاني كه قلب انسان از عشق به امام سرشار باشد به همان اندازه در مسير انسانيت قرار دارد در غير اين صورت از آن مسير دور است.

احمدي نژاد با اشاره به اينكه هدف از خلقت اين است كه قلب انسان سرشار از عشق به خدا و امام معصوم باشد، اظهار داشت : رسيدن به عشق امام، مستلزم شناخت و آگاهي است كه اگر شناخت و آگاهي نباشد چه بسا انسان در صحنه در مقابل امام حسين (ع) است .

وي تصريح كرد: امروز با پايه گذاري الهي امام عزيز (ره) و حمايت هاي مقام معظم رهبري ، درخت تناور بسيج به سنبل عشق، آزادي، آگاهي، عدالت خواهي و اراده اي براي توسعه عدالت در جهان تبديل شده است و بسيج به معناي عبور از منيت، خودخواهي و تملق و دلبستگي هاي ظواهر دنياست.

رييس جمهور با بيان اينكه اميدوارم پاكي و زلالي دل بسيجيان، ملت ايران را به سرچشمه حقيقي ولايت و عشق و آزادگي و توحيد يعني امام عصر(عج) واصل كند، گفت: همگي با عشق به مردم ، فداكاري و ايثارگري و عشق امام در بالاترين نهاد مشغول خدمت به مردم و پاسداري از ارزشهاي الهي هستيد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار