احمدي‌نژاد و محمد مرسي بر ضرورت ايجاد اجماع بين‌المللي به منظور جلوگيري از تداوم تجاوزگري‌هاي رژيم صهيونيستي و كشتار مردم بي‌دفاع غزه و فلسطين تأكيد كردند.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني رياست جمهوري؛ محمود احمدي‌نژاد در مكالمه تلفني با رئيس جمهور مصر با قدرداني از تلاش‌هاي وي براي برقراري آرامش، امنيت و ثبات در غزه اظهار داشت: تكليف انساني و ديني بر ما حكم مي‌كند كه براي جلوگيري از كشتار مردم بي‌گناه غزه و برقراري آرامش و امنيت پايدار در اين منطقه و نيز تمام سرزمين فلسطين تلاش كنيم.

رئيس جنبش عدم تعهد در ادامه با اشاره به نگراني‌هاي موجود در بين ملت‌هاي منطقه و جهان از تجاوز رژيم صهيونيستي به غزه گفت: بايد با طرح مشخصي براي جلوگيري از تداوم كشتار و خونريزي در غزه وارد عمل شده و بر اساس رايزني با ساير كشورها، اجماعي در عرصه بين‌المللي عليه تجاوزگري رژيم صهيونيستي ايجاد شود.

رئيس جمهور تصريح كرد: لازم است تمام تلاش خود را براي پايان بخشيدن به كشتار و قتل عام زنان و كودكان و مردم مظلوم غزه و فلسطين به كار گيريم.

محمد مرسي رئيس جمهور مصر نيز در اين تماس تلفني با تاكيد بر اينكه نگران مردم غزه بوده و در تلاش براي جلوگيري از ادامه جنايات رژيم صهيونيستي در اين منطقه است، تصريح كرد: بنده نيز با بسياري از رؤساي كشورها تماس گرفته و در تلاش هستم، يك اجماع نظر بين‌المللي در مقابل تجاوز و تعدي رژيم صهيونيستي به غزه ايجاد شود.

محمد مرسي همچنين بر لزوم ايجاد اجماع جهاني با هدف اعمال فشار عمومي عليه كشتار و خونريزي صهيونيست‌ها در غزه و فلسطين تأكيد كرد.

انتهاي پيام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار