کارگردان مستندساز کشور چین گفت: نقاط مشترک بسیاری میان مردم ایران و بویژه یزد و کشور چین دیدم که گذشته تاریخی، فرهنگ قدیمی و باستانی و فرهنگ غنی از جمله برخی از این اشتراکات است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز یزد
مین‌شو که به همراه چهار نفر دیگر از گردشگران کشور چین در یزد به سر می برد در جمع خبرنگاران افزود: ایران دارای فرهنگ قدیمی است و نقاط مشترک بسیاری با کشور چین دارد و این نقاط اشتراک به دلیل عبور راه ابریشم از یزد، با این استان بیشتر است.

وی ادامه داد: استان یزد ظرفیت جذب گردشگران بسیاری را برای مشاهده برنامه‌های آیینی به ویژه در ماه محرم و روزهای تاسوعا و عاشورا دارد اما هنوز آنگونه که باید نسبت به معرفی این آیین ها اقدام نشده است.

کارگردان مستندساز کشور چین افزود: اگر مراسم‌های ویژه یزد در ماه محرم به دنیا معرفی شود، بسیار بیشتر از این تعداد گردشگر خارجی، از برنامه‌های یزد بازدید خواهند کرد .

مین شو در بخش دیگری از سخنان خود گفت:ساختمان‌ها و معماری یزد فوق العاده است و هر چند در همه جای دنیا نحوه ساختمان‌سازی بر اساس آداب، رسوم و فرهنگ مردم صورت می‌گیرد اما ساختمان‌های یزد به شکل عجیبی با آداب و رسوم مردم این دیار عجین شده است.

سوچین لو خبرنگار کشور چین نیز در این نشست گفت: قبل از آمدن به یزد می‌دانستم که مراسم مذهبی ویژه‌ای در این شهر برگزار می‌شود اما با حضور در یزد متوجه شدم که این برنامه‌ها به یک فرهنگ تبدیل شده و فقط یک مراسم عادی نیست.

در این نشست که با حضور گروه پنج نفره شامل خبرنگار، سه عکاس و فیلمبردار و کارگردان از کشور چین به یزد سفر کرده با حضور در مراسم های ماه محرم نسبت به مستندسازی آن اقدام کرده اند و از آثار تاریخی یزد نیز بازدید خواهند داشت، خانم ها خورشیدی معاون ،دانش مسئول روابط عمومی نیز مواردی را عنوان کردند./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.