از آغاز سال جدید میلادی 60 هزار مورد آلودگي جديد در روسيه ثبت شده است و اين رقم در حال افزايش است به گونه اي كه حدود 200 مورد جديد از ابتلا به اين ويروس هر روز در اين كشور گزارش مي شود.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، ایدز یک بیماری قابل پیشگیری و حاصل تکثیر ویروسی به نام اچ‌آی‌وی در بدن میزبان است که باعث تخریب جدی دستگاه ایمنی بدن (انسان می‌ شود که خود زمینه‌ ساز بروز عفونت ‌های فرصت طلب است که یک بدن سالم معمولا قادر به مبارزه با آنهاست ولی بدن بیمار مبتلا به ایدز در برابر آنها مقاومتی ندارد.

مركز فدرال مبارزه با ايدز روسيه در آستانه 10 آذر روز جهانی مبارزه با ایدز اعلام كرد که شمار افراد آلوده به ويروس اچ آي وي در اين كشور طي پنج سال دو برابر شده و از 370 هزار تن به حدود 703 هزار تن رسيده است؛ يعني در عرض پنج سال تقريبا دو برابر شده است.

به گفته این مرکز از آغاز سال جدید میلادی 60 هزار مورد آلودگي جديد در روسيه ثبت شده است و اين رقم در حال افزايش است به گونه اي كه حدود 200 مورد جديد از ابتلا به اين ويروس هر روز در اين كشور گزارش مي شود. همچنین دست‌كم 125 هزار فرد آلوده به ويروس اچ آي وي در روسيه از پايان سال 1980 جان خود را از دست داده اند كه مرگ 20 هزار تن از آنها در سال 2012 بوده است.

آمارهاي رسمي روسيه در عين حال از اوضاعي كه نهاد مبارزه با ايدز سازمان ملل توصيف كرده، بسيار دور است. بر اساس گزارش سالانه نهاد مبارزه با ايدز سازمان ملل در سال 2011 ، حدود يك ميليون و 200 هزار فرد آلوده به ويروس اچ آي وي در روسيه به ثبت رسيده است. اين مسئله يك درصد جمعيت بزرگسال را تشكيل مي دهد و اين در حالي است كه در اروپاي غربي و مركزي اين آمار دو دهم درصد است.

نهاد مبارزه با ايدز سازمان ملل با اشاره به اوضاع بحراني روسيه در زمينه مبارزه با ايدز، از مسكو خواست تا تدابير پيشگيرانه را براي مبارزه با اين بيماري بهبود بخشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
ahmad
۱۶:۱۶ ۰۹ آذر ۱۳۹۱
متاسفم
آخرین اخبار