دانشیار دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: جاي باقيمانده از جوشهاي صورت از مشكلات بزرگ افراد در جواني هستند كه امروزه دستگاه ليزر فراكشنال راه حل موثري براي اين مشكل است.

دکتر گیتا فقیهی، متخصص پوست و مو در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران با بيان اينكه اسکارهای نا زیبای اکنه هر جوانی را به وحشت می افکند زیرا راه حل درمانی قطعی ندارد گفت : در سالهای اخیر اختراع دستگاه لیزر فراکشنال دی اکسید کربن می تواند راه حل موثری در این راستا باشد.

وي با اشاره به اينكه در این روش توسط  لیزر،لایه سطحی پوست به شکل ستونی در مقاطعی از پوست از بین میرود و پوست اطراف این ستون های حرارتی سالم می ماند كه این امر موجب تسریع روند ترمیم پوست می گردد افزود: با توجه به اينكه سد دفاعی پوست در طی لیزر  دست نخورده باقی می ماند، بنابراین فعالیت پوست حفظ گرديده و با تحریک ساخت الیاف کلاژن سبب استحکام و صاف شدن ناصافی های سطح پوست می شوند.

دانشيار دانشگاه علوم پزشكي اصفهان يادآور شد : در اسکارها پدیده تخریب بافت همبند اتفاق می افتد  كه درمان به موقع آکنه با انتی بیوتیکها می تواند پیشگیری از بروز اسکار را در پي داشته باشد .

وي با بيان اينكه این تکنیک در موارد دیگری از جمله اسکار یا جای جوش یا جای جراحی و سوختگی،  پیری پوست ، تغییرات رنگی پوست، منافذ باز پوستی، افزایش قوام پوست خطوط کشش پوستی (استریا) و جوانسازی پوست نیز کاربرد دارد اظهار كرد :  پوست بی حس شده و سپس امواج حرارتی تشعشع می شود.

دكتر فقيهي ادامه داد:  3-7 روز اریتم و التهاب به شکل دلمه و قرمزی روی بشره است كه با مصرف پمادهای ترمیمی سریعتر به حالت عادی خود برمی گردد و نيز قرص اسیکلوویر (ضد تبخال)نیز برای موارد مستعد تا 5 روز قابل توصیه است.

وي با اشاره به اينكه گاهی قرمزی خفیفی تا 2 ماه طول می کشد خاطرنشان كرد : در مواردی که فرد آکنه فعال دارد، باید ابتدا آکنه را درمان نمايد كه هر فرد به جلسات  متعددی نیاز دارد (بین 3-6 جلسه معمول و متداول است) و فواصل جلسات عموماً  ماهانه می باشند./ ح
برچسب ها: لیزر ، آکنه ، جوش صورت ، جراحی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
الهام
۱۵:۱۷ ۰۶ آبان ۱۳۹۳
سلام
من در ناحيه پا جاي جوش باقي مانده است أبلته به صورت لكه هاي قهوه اي مي بأشد أيا با ليزر درمان ميشود
آخرین اخبار