بهزاد وزیری مستندساز و کارگردان سینمای کشور معتقد است، مردم از طریق فیلم هایی که با گوشی تلفن همراه خود می گیرند می توانند حامیان مستندسازی باشند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، وزیری با بیان این مطلب به ستاد خبری اولین جشنواره فیلم و عکس همراه تهران گفت:امروزه موبایل ابزار پنهانی در دسترس همگان است و می توان از آن در مستندسازی بهره برد.عکس ها و فیلم هایی که خود افراد می گیرند می توانند در مستندهای جدی مورد استفاده قرار گیرد.
وی که در حال حاضر تصویربرداری مستند "مهاجران" را برعهده دارد خاطرنشان کرد: در خیلی از موقعیت ها تنها موبایل کاربرد دارد و نمی توان از دوربین های بزرگ برای فیلم سازی و عکاسی استفاده کرد. از این رو کاربرد آن را وارد عرصه ی حرفه ای می کند.
کارگردان مستند "بنادر گمشده" تاکید کرد: با ورود تلفن همراه رسانه در بین مردم راه پیدا کرد و همه رسانه ای شدند؛ به طوری که افراد در این زمینه خودآموخته عمل کرده و به کارکرد رسانه ای این ابزار توجه نشان دادند. می توان گفت با وجود تلفن همراه پدیده ی " شهروند خبرنگار" مفهوم دور از دسترسی نیست. در واقع با وجود این وسیله همه می توانند در لحظه، زمان را ثبت کنند.
این مستندسازکه در حال تدوین مستند 13قسمتی "لنج"است، درباره ی ورود فناوری تلفن همراه و تاثیرات فرهنگی و اجتماعی آن تصریح کرد:ورود این تکنولوژی در ابتدا ساخت ارتباطات و زندگی افراد را دگرگون کرد. صحبت به نوشتن تبدیل شد و ادبیات عامیانه در بین مردم رواج یافت. امکاناتی مثل پیامک و دوربین تلفن همراه تاثیر زیادی بر روی ساختار رفتاری و اجتماعی جامعه گذاشت که نیاز به بررسی دقیق دارد.بی شک تحولات ارتباطی این ابزار را می توان در انتقال سریع اخبار و رویدادها، جابه جایی عکس و فیلم، رواج ادبیات پیامکی، اخبار فوری و گزارش های سریع مشاهده کرد.
"اولین جشنواره فیلم و عکس همراه تهران" با محوریت فیلم سازی و عکاسی با تلفن همراه از 1 تا 4 اسفند 1391 در تهران و سایر استان های کشور برگزار می شود. مهلت ارسال آثار به این جشنواره تا 10 دی ماه ادامه دارد./ي2
برچسب ها: موبایل ، فیلمسازی ، وزیری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار