حاشیه برنامه سینمایی "هفت"؛

ترجیح افزایش تولید فیلم به سالن سینماها دلیل ریزش مخاطب است

سید هادی منبتی گفت: در چند سال بعد از انقلاب تنها توجه مسئولان به افزایش تولید فیلم بوده و سالن سینماها که چرخه اصلی هستند از این حمایت محروم بوده اند.

به گزارش خبرنگار حوزه تلویزیون باشگاه خبرنگاران، میزگرد این هفته برنامه "هفت" با حضور سید هادی منبتی مدیرعامل موسسه تصویر شهر و محمدرضا صابری سخنگوی انجمن سینماداران به بررسی بحران تعطیلی سالن های سینمایی اختصاص داشت.
سید هادی منبتی در این برنامه گفت: ریزش مخاطب به یک سال گذشته برنمی گردد و ما چندین سال با این مشکل روبرو بودیم و اگر مسکنی به این مسئله تزریق نشود ناچار به خاموشی چراغ های سینماها خواهیم بود.
وی افزود: 90درصد از بودجه ارشاد تنها صرف تولید می شود و سالن سینما ها از بودجه کمی از سوی مسئولان برخوردارند.
محمدرضا صابری در این خصوص اظهار داشت: متاسفانه به دلیل نبود فیلم خوب بخش خصوصی در امر سالن سازی سرمایه گذاری نمی کند و دلیل ریزش مخاطب نبود فیلم خوب و پرکیفیت است.
منبتی در ادامه برنامه عنوان کرد: صنعت سینما دارای سه حوزه تولید، پخش و نهاد است که در چند سال بعد از انقلاب تنها توجه مسئولان به افزایش تولید فیلم بوده و سالن سینماها که چرخه اصلی هستند از این حمایت محروم بوده اند.
منبتي تصريح كرد: طي صحبتهايي كه با شمقدري و سجادپور در ابتداي ورود هيئت مركزي انجمن سينما داران به اين امر واقف بودند كه سالن هاي سينماي مورد ظلم واقع شده است كه قولهايي در زمينه رفع آن به ما داده شد ولي متاسفانه  عملي نشد.
وي ادامه داد: انجمن سينماداران اعلام ورشكسته اي سينما ها را كردند و ريزش مخاطب مربوط به يكي دو سال آينده نيست.
سيد عليرضا سجادپور معاون امور فعاليت هاي سازمان سينمايي در پشت خط تلفني در خصوص اين گفته ها گفت: مخاطب بيانيه انجمن متحد سينما داران سازمان سينمايي نيست طبق آمارها تا سال 75 ميزان بليط به مرز 60 ميليون تومان رسيد اما  از آن به بعد روند اعتماد مخاطب را در 10 سال گذشته داشتيم بلكه بحران در سالن سينماها در سال 81 مطرح شد اما در سال 90 ما به بالاترين ميزان فروش رسيديم.
منبتي در پاسخ به گفته هاي سجادپور عنوان كرد: تعداد مخاطب ملاك و مهم است نه فروش بليط و بايد فيلم ها در جمع در نظر گرفته شود نه اينكه تنها اختصاص به فيلم خاصي باشد.
صابري ادامه داد: افزايش مخاطب در سال 90 نست به سال 89 بدليل وجود فيلم هاي خوب بوده است.
وي تصريح كرد: سال 88 سجادپور بعد از هدفمند كردن يارانه ها قول كمك در هزينه ها به ما دادند كه اين قول عملي نشد.
سجادپور در ادامه اظهار داشت: حدود 35 درصد از بحث يارانه ها پرداخت شده و 65 درصد باقيمانده انجمن سينما داران نيز رفع خواهد شد.
در پايان سجادپور خطاب به صابري گفت: چرا از هادي منبتي نمي‌پرسند كه چرا سينما آزادي در را به روي 15 فيلم بسته و موجب ناامني در بين سينماداران شده است./ی2
برچسب ها: برنامه ، هفت ، تولید ، فیلم ، سینما
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار