ويتامين D با جلوگيري از پوسيدگي دندان، سلامت دهان و دندان‌ها را ارتقا مي‌بخشد.

به گزارش گروه علمي،‌ پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از نشريه ساينس ديلي، نتايج يك تحقيق روي 3000 كودك در كشورهاي مختلف با ميانگين سني 10 سال توسط انجمن دندانپزشكي آمريكا نشان داد كه ويتامين D‌ به طور قابل توجهي مي‌تواند در مديريت پوسيدگي دندان‌ها مؤثر باشد.

نتايج حاصل از اين گزارش با مشاهده كودكان مورد مطالعه و تأكيد بر اهميت ويتامين D‌ افزود ويتامين D‌ قادر است تا 50 درصد از پوسيدگي دندان‌ها جلوگيري كند.

براساس اين گزارش محققان ضمن بررسي افزايش سطح ويتامين D‌ در اين كودكان از طريق استفاده از مكمل‌هاي اشعه UV‌ يا مكمل‌هاي غذايي با روغن كبد ماهي و ساير محصولات حاوي اين ويتامين نشان دادند كه كمبود اين ويتامين با بروز دندان‌هاي ضعيف و يا تأخير در رويش آنها همراه است و به طور بالقوه كودكان را مستعد ابتلا به پوسيدگي دندان مي‌كند.

به گفته محققان، اين يافته‌ها شدت اثرات محافظتي ويتامين D‌ را در بهبود سلامت دهان و دندان‌ها تأييد مي‌كند و بيان مي‌كند با توجه به اين كه ميزان سطوح پوسيدگي دندان در كودكان در حال افزايش است، زنان باردار با پي بردن به ضروري بودن اين ويتامين براي سلامت فرزندانشان مي‌توانند از ميزان اين صدمات بكاهند./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار