رييس مركز تحقيقات سرطان خوزستان گفت: سرطان معده همچنان مانند گذشته در صدر ابتلا به انواع سرطان‌ها در استان خوزستان قرار دارد و پس از آن نيز سرطان كلروركتال(سرطان روده بزرگ) بيشترين ميزان شيوع را در بين خوزستاني‌ها دارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان؛ دكتر عبدالحسين طلايي‌زاده اظهار كرد: در ميان زنان نيز سرطان سينه بيش از ديگر سرطان‌ها ديده مي‌شود.

 

وي افزود: ميران شيوع سرطان كلروركتال نسبت به گذشته افزايش بيشتري داشته كه دلايل اين افزايش در مركز تحقيقات سرطان در حال بررسي است.

 

طلايي‌زاده تصريح كرد: سرطان معده كشنده‌ترين نوع سرطان در كشور و در استان خوزستان است. اين سرطان در استان اردبيل بيشترين ميزان شيوع را دارد و به همين دليل در آن استان براي كنترل اين سرطان برنامه‌ مداخله‌اي اجرا مي‌شود ولي در خوزستان براي مقابله با اين بيماري تاكنون كاري انجام نشده است.

 

وي ادامه داد: كليه سرطان‌هاي ايجاد شده، در مركز تحقيقات سرطان خوزستان ثبت مي‌شوند و در اختيار سامانه كشوري قرار مي‌گيرند. به اين منظور، سيستم نرم‌افزاري جديدي ايجاد و جايگزين سامانه پيشين شده است.

 

رييس مركز تحقيقات سرطان خوزستان گفت: سرطان‌هاي معده و مري در زنان كمتر از مردان بروز مي‌يابد ولي ميزان ابتلا به سرطان كلروركتال در ميان مردان و زنان تقريبا برابر است.

 

طلايي‌زاده عنوان كرد: ابتلا به سرطان علت واحدي ندارد و به همين دليل نمي‌توان يك عامل خاص را در ابتلا به آن دخيل دانست. سبك زندگي، تغذيه، تحرك و ژنتيك از عوامل تاثيرگذار در ابتلا به سرطان‌ها هستند./س

 
برچسب ها: سرطان ، شایع ، معده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.