وی افزود: تمامی کسانی که حقوق جهانی معلولین را نوشته اند معتقدند هسته تمامی معلولیت ها نوع نگاه به معلولیت است.
وی ادامه داد: امروز در سند تحول بنیادین و برنامه پنجم توسعه و سیاست های کلان وزارت آموزش و پرورش نگاه خوبی به آموزش و پرورش استثنایی شده است و در کمترین جایی به معلولان توجه نمی شود.
نامدار عبدالهیان با بیان اینکه امیدواریم روزی شاهد این باشیم در کمترین جایی دانش آموز استثنایی به دلیل نقص ظاهری از تحصیل باز بماند افزود: آموزش و پرورش استثنایی امروزه با طراحی سیستم های توانبخشی و پرورشی به دنبال جبران کاستی های معلولان است.
وی ادامه داد: طراحی روش های آموزشی و بروزرسانی کتب درسی همگام با آموزش عالی و به نسبت اجرای نظام 3-3-6 شروع شده و امسال 7 عنوان کتاب پایه ششم جدید التألیف، 8 کتاب برای نوآموزان و 9 جلد برای مدرسان در سازمان آموزش و پرورش استثنایی تولید شد.
عبدالهیان با اشاره به اینکه در برنامه پنجم توسعه 40 هزار نفر از دانش آموزان تحت آموزش تلفیقی فراگیر قرار می دهیم ادامه داد: 190 عنوان کتاب در سازمان آموزش و پرورش استثنایی طراحی شده است.
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی به اصلاح سرانه دانش آموزان آموزش و پرورش استثنایی اشاره و اظهار داشت: سنوات ارفاقی معلمان دیروز با تصویب هیئت دولت از 4 سال به 5 سال افزایش یافت و بزودی به سراسر استان ها ارسال می شود که بر اساس آن هر 4 سال سابقه کاری برای معلمان استثنایی 5 سال محسوب می شود./ز