بجنورد/

40 حفار غير مجاز در خراسان شمالی دستگير شدند

در 8ماه اول سال جاري بيش از 40 نفر به جرم حفاري غير مجاز،خريد و فروش ونگهداري اشيا تاريخي و حمل دستگاه فلز ياب دستگير و تحويل مقامات قضايي شدند .

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بجنورد، فرمانده يگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی گفت:حفاران غير مجاز در مناطق تاريخي و غير تاريخي در حين حفاري دستگير شدند.

الله وردی رنجبر افزود:برخي از اين متهمان در حين بازرسي در پليس راه هاي شهرستان ها دستگير و برخي توسط انجمن هاي فعال ميراث فرهنگي و مردم شناسايي و دستگير شدند.

وي سرکشي مداوم به آثار تاريخي- فرهنگي استان از مهمترين وظايف يگان حفاظت دانست و گفت:در همين راستا 37 هزار 54 مورد بازرسي و سرکشي به آثار تاريخي از سوي يگان حفاظت اين اداره‌ کل انجام گرفته است.

رنجبر بر ضرورت صيانت از آثار تاريخي اين استان تاکيد کرد و افزود:حفاظت و نگهداري داشته‌هاي تاريخي از مهمترين و بديهي‌ ترين اقدامات و موضوعات در سازمان ميراث فرهنگي،صنايع دستي و گردشگري است.

يگان حفاظت اداره کل ميراث فرهنگي،صنايع دستي و گردشگري استان به صورت شبانه ‌روزي با شماره تلفن‌ 05842242380 در خدمت مردم و آماده پي‌گيري هرگونه اطلاعات مربوط به ميراث فرهنگي و تاريخي است./س

برچسب ها: دستگیری ، حفاران ، غیرمجاز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.