قم/

حضور رئیس رصدخانه واتیکان در حرم حضرت معصومه(س)

رئیس رصدخانه واتیکان با حضور در آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(سلام‌الله علیها) با مسئولان آستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران قم، خوزه گابرئیل فونس، کشیش کاتولیک و رئیس رصدخانه واتیکان ضمن حضور در حرم حضرت فاطمه معصومه(سلام‌الله علیها) با مسئولان آستان مقدس قم دیدار و گفت‌وگو کرد.
حجت‌الاسلام والمسلیمن صادقی، مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل آستان مقدس قم در سخنانی در تبیین جایگاه اهل‌بیت(علیهم‌السلام) گفت: ما در ابتدی زیارت‌نامه حضرت معصومه(علیهاالسلام) به سایر انبیای الهی نیز سلام می‌کنیم؛ چراکه بر اساس اعتقادات ما، اهل‌بیت(علیهم‌السلام) در ادامه انبیای الهی هستند و ما آنها را قبول داریم.
وی با تأکید بر این که ما معتقدیم که همه آنها دارای رسالتی بودند و پل ارتباطی میان مردم و خداوند بودند، گفت:‌ مردم در بارگاه نورانی معصومین(علیهم‌السلام) از گرفتاری‌های دنیایی خود جدا می‌شوند و ارتباط معنوی با خداوند پیدا می‌کنند.
در ادامه، خوزه گابرئیل فونس، کشیش کاتولیک و رئیس رصدخانه واتیکان در سخنانی با اشاره به فضای معنوی حاکم بر حرم حضرت معصومه(سلام‌الله علیها) اظهار داشت: امروز مردم اروپا خود را گم کرده و پناهگاهی برای خود ندارند، این در حالی است که مردم ایران، چنین پناهگاه‌هایی دارند که خداوند در آن حضور خاصی دارد.
وی حضور نخستین خود در ایران و قم را ارزشمند دانست و اظهار داشت: در این سفر که نخستین حضور بنده در ایران و قم است، ذهنیتم نسبت به ایران تغییر یافت، در اینجا قدرت معنوی خاصی وجود دارد که این مسئله را در واتیکان نیز مطرح خواهم کرد.
رئیس رصدخانه واتیکان در پایان بر تقویت تعامل میان آستان مقدس قم و واتیکان تأکید کرد./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.