نظارت تاکسی های پراید برای تعویض رایگان کاتالیست و کنسیستر از فردا به مدت 20 روز به مراکز فنی خودرو مراجعه کنند.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران روابط عمومی سازمان تاکسیرانی گفت: بر این اساس رانندگان تاکسی های پراید با مدل ساخت 84 و بالاتر از فردا 14 آذر برای تعویض آن دو قطعه به مراکز تعیین شده معاینه فنی مراجعه کنند.

مرکز معاینه فنی بیهقی با شماره تماس 88523063  ، سراج با شماره تماس 77061200، آشناسان به شماره تماس 44451268 و چمران به شماره 55231700 و شکوفه مراکزی است که برای اجرای این طرح پیش بینی شده است.

در صورتی که رانندگان نسبت به مراجعه و تعویض و نصب مبدل های کاتالیست و کنسیستر اقدام نکنند ستاد معاینه فنی از ارائه برچسب خودداری خواهد کرد.

این طرح بر اساس تفاهم نامه ای که بین معاونت حمل و نقل ترافیک، سازمان حفاظت محیط زیست و شرکت سایپا یدک امضاء شده، اجرا می شود.

کاتالیست و کنسیستر قطعاتی اند که تا 90 درصد هیدروکربن های نسوخته در خودرو را به گازهای سمی بی اثر آب و دی اکسید کربن تبدیل می کند طول عمر مفید کاتالیست 5 هزار تا 6 هزار کیلومتر است مبدل های کاتالیست که هم اکنون به روی خودروهای تولیدی در ایران  نصب می شود تا میزان آلایندگی آنها را کاهش دهد از 8 هزار کیلومتر پرشده وعملا کارایی خود را از دست داده و میزان آلایندگی خودرو را تا 5 برابر افزایش می یابد./ل
 

برچسب ها: نظارت ، کاتالیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار