پزشکان فرانسوی بار دیگر در اعتراض به طرح دولت فرانسه در اصلاحات بخش خدمات بهداشتی به خیابان های پاریس آمدند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه پرس تی وی ؛ بر اساس اصلاحاتی که دولت در مقررات بخش بهداشت اجرا کرده است ، بیماران اگر می خواهند هزینه های درمانی شان بازپرداخت شود ،نمی توانند پزشکان خود را انتخاب کنند . بلکه این کار به عهده شرکت های بیمه خصوصی خواهد بود.

انوستاپ روی خبرنگار شبکه درگزارشی گفت: دولت فرانسه اصلاحاتی را در بخش خدمات درمانی دنبال کرده و این مسئله خشم هزاران پزشک فرانسوی را برانگیخته است .

پزشکان فرانسوی ظرف دو هفته گذشته در اعتراض به این مقررات جدید دو بار تظاهرات کرده اند. پیش از این بیماران اجازه داشتند پزشکان خود را انتخاب کنند و هزینه های درمانی نیز از طریق سیستم تامین اجتماعی به بیماران بازپرداخت می شد.اما بخش تامین اجتماعی ملی فرانسه با بدهی سنگین سیزده میلیارد یورویی دست و پنجه نرم می کند. افزون بر این مسئله دولت فرانسه طرحی جدید ارائه کرده است که از این پس شرکت های بیمه پزشکان را برای بیماران انتخاب می کنند و هزینه های درمانی را برای بیماران بازپرداخت می کنند.

پاتریک سولرات از فدراسیون اتحادیه دنداپزشکان فرانسه گفت فرانسه کشوری است که بر ازادی ،برابری و مساوات تاکید دارد چنین طرحی عادی نیست و بیماران اینگونه از حقوق خود برای انتخاب پزشک مورد نظر محروم می شوند
برچسب ها: پزشک ، فرانسه ، بهداشت ، اعتراض
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار