هنر تئاتر به دليل توليد فكر و انديشه و دست مايه بسياري از هنرها از جمله سينما، ادبيات نمايشي، موسيقي و ادبيات داستاني قرار مي‌گيرد.

جواد نوري كارگردان تئاتر در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر باشگاه خبرنگاران درخصوص تاثير تئاتر در ارتقاي سطح فرهنگ جامعه گفت: تئاتر را به عنوان مادر هنرها در هر كشوري مي توان معرفي كرد چون هنرهايي از قبيل سينما، نقاشي و موسيقي هر كدام به اندازه اي در هنر نمايشي وجود دارد.
وي در ادامه تصريح كرد: تئاتر قادر به توليد فكر و انديشه است و به همين دليل دست مايه بسياري از هنرها چون سينما، ادبيات نمايشي، ادبيات داستاني، نقاشي، رمان و ديگر هنرها قرار مي گيرد اين هنرها قادر هستند با پردازش انديشه آنرا در اختيار مخاطب قرار دهند.
اين كارگردان تئاتر در خصوص تاثير رسانه ها در گسترش و شكل گيري تئاتر گفت: رسانه ها قادر به معرفي تئاتر از جهات گوناگون هستند كه در درجه اول بحث اطلاع رساني، در درجه دوم نقد و تحليل نمايش هاي روي صحنه ودر درجه سوم پرداختن به آسيب ها و مشكلاتي روبرو با هنرمندان تئاتر و در در جه آخر با جريان سازي توانايي متقاعد كردن مديران و مسئوليني براي اينكه بهاء بيشتري به هنر نمايشي دهند موثر است./ي2
برچسب ها: تئاتر ، اندیشه ، نوری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار