در حاليکه رژيم صهيونيستي از قطعنامه مجمع عمومي سازمان ملل متحد مبني بر ضرورت نظارت بر زرادخانه هسته اي اين رژيم به شدت ناراضي است شواهد و قرائن حاکي از آن است که در آينده اي نه چندان دور رمز و رازهاي هسته اي اسرائيل برملا خواهد شد .

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از شبکه خبري راشاتودي، مجمع عمومي سازمان ملل متحد در اين قطعنامه که  با اکثريت آراء اعضا تصويب شد از اسرائيل خواست تا به بازرسان آژانس بين المللي انرژي اتمي اجازه دهد بر زرادخانه هسته اي اين رژيم نظارت داشته باشند اما  وزير امور خارجه اسرائيل  اين راي گيري را بي معني خوانده است .
اسرائيل همچنين شرکت در کنفرانسي تحت حمايت سازمان ملل متحد را با هدف ايجاد خاورميانه اي  عاري از  سلاح هسته اي رد کرده بود.
اسرائيل از پاسخ به درخواست هايي براي افشاي زرادخانه تسليحات هسته اي خود سرپيچي  و  در عين حال از تاييد در اختيار داشتن چنين زرادخانه اي نيز امتناع مي کند.
ماجراي قاچاق سلاح هاي تسليحاتي از آمريکا به اسرائيل که در اوائل دهه هفتاد بر اساس يکي از اسناد افشا شده پليس فدرال آمريکا مطرح شد به ماجراي پرسرو صدا براي يکي از توليدکنندگان هاليوود تبديل شده است که در اين ماجرا دست دارد. داستاني که مقامات اسرائيلي در تل آويو نمي خواهند درباره آن حرفي بزنند.
اين ماجرا   اواخر سال گذشته و در پي انتشار گزارش هاي افشا شده پليس فدرال آمريکا (اف بي آي) علني شد که نشان مي دهد بنيامين نتانياهو نخست وزير کنوني اسرائيل با موضوع قاچاق سلاح هاي هسته اي ارتباط دارد.
کلي اسميت مهندس اهل کاليفرنيا، جاسوس سابق اسرائيل و يکي از توليدکنندگان هاليوود که در اين پرونده دست دارد در اوائل دهه هفتاد در دادگاه اعلام کرد توسط يک شرکت واسطه اي استخدام شده بود. 
اف بي آي اوائل امسال اسنادي را درباره تحقيقات هفت ساله برروي اين موضوع که از سال 1985 آغاز شده بود افشا کرد. اين اسناد نشان مي دهد چطور يک شرکت خارجي با برقراري ارتباط با وزارت دفاع اسرائيل ، سلاح هاي هسته اي را از آمريکا به اسرائيل قاچاق کرده است.
گرانت اسميت مدير تحقيق درباره قاچاق سلاح هاي هسته اي آمريکا به اسرائيل گفت: اين اسناد نشان مي دهد وزارت دفاع اسرائيل به يک شرکت اسرائيلي که هيلاي تريدينگ نام داشت، دستور تهيه يک سري اقلام ممنوعه را داده است. هيلاري تريدينگ با کلي اسميت مامور مخفي آمريکا در هنگام سفر به اسرائيل ملاقات کرده است. آنها از سازماني به نام ميلکو در کاليفرنيا براي ثبت سفارش خود استفاده کرده اند و براي انتقال اين سلاح ها از آمريکا قوانين صادراتي را نقض کرده اند.
در اين سند نام بنيامين نتانياهو و کلي اسميت ذکر شده و البته اين مسئله به صورت علني مورد بحث قرار نگرفته است.
مارک رگو سخنگوي نتانياهو در پاسخ به سوال راشاتودي درباره اين مسئله همه اتهامات وارده را رد کرد و گفت: اين اتهامات کاملا دروغ هستند.
آخرين بار در سال 1986 اخبار محرمانه اي درباره تسليحات هسته اي اسرائيل منتشر شد.
مردخاي وانونو کارشناس هسته اي اسرائيل توسط يک آژانس اسرائيلي از ايتاليا ربوده شد و در اسرائيل به اتهام افشاي اسناد محرمانه به هجده سال حبس محکوم شد و اکثريت مدت حبس خود را در سلول انفرادي سپري کرد.
در آنسوي اين ماجرا، واشنگتن نيز درباره اسناد افشا شده درخصوص قاچاق سلاح هسته اي از آمريکا به اسرائيل سکوت کرده است. آمريکا تاکنون از افشاي اسرار توانمندي هاي هسته اي اسرائيل خودداري کرده است. اما در آينده اي نه چندان دور کتاب رمز و رازهاي هسته اي اسرائيل پايان مي يابد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار