بيست و سه درصد از جوانان فرانسوي فقيرند و ميزان فقر اين گروه اجتماعي در جامعه فرانسه رو به افزايش است.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از شبکه بي اف ام تي وي ؛ ساندرين بلانشار تحليلگر اقتصادي اين شبکه افزود گزارش سازمان رصد موسسه ملي جوانان و آموزش مردمي حاکي از آن است که شمار فزاينده اي از جوانان فرانسوي بدون تحصيلات دانشگاهي قادر به يافتن کار نيستند.

در اين گزارش آمده است، جوانان به ويژه جوانان بدون تحصيلات دانشگاهي مهمترين قربانيان بحران اقتصادي در فرانسه  به شمار مي روند . نرخ فقر گروه سني هجده تا بيست و چهار ساله در فرانسه از سال دوهزار و چهار، پنج  درصد افزايش يافته و به بيست و دو و نيم درصد رسيده است. 

اين درحالي است که اوليويه گالان جامعه شناس فرانسوي عقيده دارد فقط نه درصد از جواناني که مدارک دانشگاهي دارند بيکارند اما اين رقم در بين جوانان بدون مدرک دانشگاهي به چهل و شش درصد مي رسد. اين جوانان بيکار و تحصيل نکرده، رها شدگان به حال خود تلقي  مي شوند. فرانسوا اولاند رئيس جمهور فرانسه  در تبليغات انتخاباتي خود اولويت را به اشتغال جوانان اختصاص داده بود. والري فورنرون وزير جوانان فرانسه وعده داده است اقدامات جدي در ماه فوريه براي جوانان به کار گرفته خواهد شد. 

اين در حالي است که کارشناسان اقتصادي عقيده دارند شرطي که اولاند در زمينه اقتصادي بسته بود محقق نشد و سال 2012 يکي از بدترين سالهاي اقتصادي فرانسه به شمار مي رود.

برچسب ها: فقر ، جوان ، فرانسه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار