در ادامه دوره کوتاه مدت عاشوراشناسی آستان حضرت فاطمه معصومه(سلام‌الله علیها)، ویژگی‌های یاران سید‌الشهدا(علیه‌السلام) در کربلا بررسی شد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران قم، حجت‌الاسلام والمسلمین گنجی گفت: یاران سید‌الشهدا(علیه‌السلام) به مقام فنا در ولایت و توحید رسیده بودند و در وجود آنها چیزی غیر از محبت حجت خدا نبود.
حجت‌الاسلام والمسلمین گنجی با بیان این که یاران امام حسین(علیه‌السلام) بالاترین درجه از نشانه‌های محبت الهی را داشتند، ادامه داد: تمام ویژگی‌های اولیای الهی در درجه اعلا، در وجود یاران امام حسین(علیه‌السلام) در کربلا جلوه داشت.
وی تصریح کرد: ممکن است در تاریخ بشریت، هزاران اولیای الهی وجود داشته باشد، ولی مقامی که اصحاب سید‌الشهدا(علیه‌السلام) داشتند را نه عاشق و شهیدی توانسته به آن دست یابد و نه این که تا روز قیامت کسی می‌تواند از آنها پیشی بگیرد.
این پژوهشگر برجسته حوزه در ادامه با بیان این که تمامی مسائل اخلاقی و دستورات دینی مقدمه‌ای برای رسیدن به محبت الهی و یا از میوه‌های عشق به خداوند است،‌ گفت: یاران اباعبدالله الحسین(علیه‌السلام)‌ همه مقدمات را برای رسیدن به خداوند انجام دادند و میوه آن را نیز چیدند و آنها را به ما نیز ارائه کردند./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.