همایش ملی علمی ، تخصصی شناسایی راهکارهای ارتقای فرهنگ کار و تلاش با حضور وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی در شیراز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز فارس این همایش که با هدف تدوین سند راهبردی کار و تلاش در استان فارس و تعمیم این سند به کل کشور برگزار شد.
وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در این همایش گفت: کلید حل مشکل بیکاری در آموزش مهارت نهفته است و کشور ما باید برنامه ریزی لازم را برای گرایش به این سمت انجام دهد.
عبدالرضا شیخ الاسلامی افزود : متاسفانه نگاه ما به کار و فرهنگ آن نگاهی غلط است و باورپشت میز نشینی ، که سالها در جامعه باقی مانده نیازمند تغییر است.
وی گفت : متاسفانه جوانان و والدین فقط به کار دولتی علاقه دارند آن هم به دلیل وجود درآمد ثابت در حالیکه می توانند با بهره گیری از هوش و استعداد خود به درآمد بالا درست پیدا کنند.
وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی افزود : کارهای دولتی ما ظرفیت پذیرش تعداد زیاد متقاضی را ندارد از اینرو باید بستر مناسب برای آموزش مهارت و کسب تجربه را فراهم کنیم.
شیخ الاسلامی گفت : کارآموزی باید از دوران کودکی آموزش داده شود تا کودکان از همان ابتدا با نحوه کسب مهارت آشنا شوند از این رو شیراز می تواند به عنوان اولین نمونه این فعالیت را انجام دهد.
وی افزود: راه اندازی مرکز آموزش مهارت کسب و کار ویژه خردسالان در شیراز کمک بسیاری به وارد کردن کودکان به دنیای کار می کند.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به پیشرفت برخی کشورها و اجرای اقتصاد مقاومتی در کشور گفت: کشور ما در جنگ دائمی با استکبار قرار دارد و هیچگاه شرایط سخت برای کشور ما به پایان نمی رسد از این رو باید در تمامی زمینه ها مانند اقتصاد مقاومتی عمل کنیم .
400 مقاله از سراسر کشور با موضوع کار و تلاش ، شناسایی راهکارهای ارتقا آن ، فرهنگ کاری ، وقت شناسی ، وجدان کاری و انظباط کاری به دبیر خانه همایش ارسال شد که 17 مقاله برتر و 9 مقاله به صورت سخنرانی دراین همایش دو روزه ارائه شد  ./س

برچسب ها: وزیر ، کار ، همایش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.