مهیار مجیب متولد اسفندماه 1347 دارای مدرک فوق لیسانس بازیگری کارگردانی، نمایش است. وی مجری برنامه کودک و نوجوان است و معمولا او را با شخصیت های «چرا و چیه» و به اسم عمو نیما میشناسند. او یک پسر متولد سال 84 به اسم آریا دارد.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، در مجلس ختم پدر همسرش بود. شرايط چندان خوبي براي گفت وگو نبود، با اين حال بدون هيچ مشکلي درخواست ما را پذيرفت. از حضورش در اين فيلم اظهار رضايت مي کند و مي گويد اکران اين فيلم در اين شرايط باعث شده است تا حداقل پسرش «آريا» مقوله مرگ عزيزانش را بهتر درک کند و با آن کنار بيايد.

داستان "سلام بر فرشتگان” درباره دختر بچه‌ای به نام شادی است که برای زنده نگه داشتن مادر بزرگ بیمار خود دست به کارهای عجیبی می‌زند.

مجيب مي گويد اين فيلم به کودکان در درک مسئله مرگ که از آن گريزي نيست، بسيار کمک مي کند. مي گويد عاشق کار کردن براي بچه هاست. او قسمتي از زندگي و وجودش را متعلق به بچه ها و حضورش در کارهاي کودک را نوعي اداي دين به آنان مي داند.

کارهايي را در زمينه کودک از شما ديديم که تلويزيوني و سينمايي بود. علاقه مندي تان به کار براي کودکان است يا اگر کار ديگري هم به شما پيشنهاد شود، مي پذيريد؟

تخصص من بازيگري است و برحسب اتفاق بازيگر نشدم. در اين زمينه درس خوانده تحصيل کرده و آموزش ديده ام اما چون در زمينه کار کودک فعالم و مجري برنامه کودک هستم، کارگردان هايي که تخصص شان اين است، به سراغ من مي آيند ولي اگر نقش ديگري باشد، بايد با مطالعه پيش بروم و حتماً آن را قبول مي کنم چون دوست دارم خودم را در عرصه هاي ديگر محک بزنم. ولي فعلاً بيشترين پيشنهاد کاري من در زمينه اجرا براي کودکان است.

کار درزمينه بزرگسال را تجربه کرده ايد؟

بله، فيلم «دربه درها» را سال ۸۴ بازي کردم، بچه ها هم خيلي اين فيلم را دوست دارند. ولي بعد از آن فيلم ديگر کسي به سراغ من نيامد تا فيلم «سلام بر فرشتگان». در سينما يک سري اتفاقات ديگر هم بايد بيفتد تا مطرح شويد. من ادعايي ندارم چون نه ستاره هستم و نه مي توانم ستاره شوم ونه شرايط ستاره شدن را دارم.اما دوست دارم بازيگر باشم و بچه ها دوستم داشته باشند، نقش هايم برايشان باورپذير باشد.من بازيگري را دوست دارم و از کارم لذت مي برم. حتي فيلم «سلام بر فرشتگان» که ۷۰ درصد کار با کروماکي و در فضاي بسته بود از هر پلاني که بازي مي کردم، لذت مي بردم.

شما کار در تلويزيون و سينما را تجربه کرده ايد، با اين وجود کار در کدام رسانه را ترجيح مي دهيد؟

شرايط اين دو رسانه سينما و تلويزيون کاملاً با هم متفاوت است. کار در تلويزيون آن هم کاري که من انجام مي دهم، فرق مي کند چون اجراي زنده است و فرصت خطا نداريم. اما در سينما تا حدي فرصت آزمون و خطا وجود دارد ولي کار زنده، شرايط خاص خودش را مي طلبد.با اين حال کار در هر دو رسانه سينما و تلويزيون را دوست دارم، ولي الان که با شبکه تهران و براي کودکان و نوجوانان کار مي کنم، ترجيح مي دهم هم چنان در رنگين کمان باشم و براي بچه ها برنامه  زنده اجرا کنم و اگر هم فرصتي پيش بيايد، در سينما هم فعاليت داشته باشم.

حضورتان را در عرصه سينما چگونه ديديد؟

در فيلم «دربه درها» نقش اول بودم ولي در «سلام بر فرشتگان» يکي از شخصيت هاي مکمل فيلم بودم و اين دو نقش جايگاه شان با يکديگر فرق مي کرد ، در فيلم «سلام بر فرشتگان»، تجربه بهتري داشتم، چون در «دربه درها» دکور و عوامل حضور داشتند و ما در يک فضاي واقعي بازي مي کرديم، ولي در «سلام بر فرشتگان» ۷۰ درصد فيلم را با استوري برد به به ما نشان مي دادند.بايد براي سينماي کودک بيشتر تلاش کرد. براي اين گونه فيلم ها بايد هزينه کرد.

باز هم کار کودک انجام مي دهيد؟

صددرصد. خيلي به کار براي کودکان علاقه دارم. قسمتي از وجود و زندگي ام براي بچه هاست و بايد دينم را به بچه ها ادا کنم. من از شبکه کودک و برنامه کودک به بچه ها معرفي شدم و خدمتگزار آن ها هستم. اگر آن ها نباشند، چه کسي به من اعتماد مي کند. بچه ها را خيلي دوست دارم.

سعي مي کنم زندگي ام را وقف آنان کنم و تا جايي که توان داشته باشم، براي بچه ها کار کنم.

متاسفانه در شرايطي هم هستيد که اين فيلم و موضوع آن با وضعيت شما در ارتباط است....

بله در شرايط فعلي آن چه مرا آرام کرد، همين مقوله بود. اين مسئله جزو سوالاتي است که بچه ها از اول تا کلاس پنجم دبستان با آن روبه رو هستند.در اين سن جوجه شان مي ميرد، ماهي شان مي ميرد و همه اين ها چيزهايي است که بچه ها را ناراحت مي کند.

اميدوارم که هيچ بچه اي فوت عزيزانش راتجربه نکند. هميشه مي پرسند که چرا آدم ها مي ميرند و ما در جواب آن ها مي گوييم که خدا اين طور خواسته اما هيچ وقت پاسخ درستي به سوال آنان نمي دهيم.در واقع اين فيلم به بخشي از سوالات آنان درباره موضوع مرگ و زندگي پاسخ مي دهد.

گفتگو: اکرم محمدي

برچسب ها: محسن ، مجیب ، بازیگر ، گپ ، باشگاه ، شبانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۱۵:۴۴ ۲۰ خرداد ۱۳۹۳
سلام و درود بر جناب آقای مهیار مجیب من عاشق تونم و اصلا باورم نمیشه که ایشان متولد1347 باشد من همیشه فکر میکردم این خیلی خیلی خیلی زیاد سن داشته باشه نهایتا25سالشون باشه در هر صورت بازم من ایشان رو دوست دارم .بای بای
آخرین اخبار