پس از ناكامي در كسب سيمرغ براي اهداي آن به يكي از فرماندهان جنگ دلم شكست.

به گزارش خبرنگار حوزه سينما باشگاه خبرنگاران، جمعه 17 آذر ماه برنامه سينمايي "هفت" با رويكرد مسائل سينماي ايران با اجرا و سردبيري محمود گبرلو از شبكه سه سيما به روي آنتن رفت.
بخش گفتگوي اين هفته با حضور حميد فرخ نژاد بازيگر فيلم سينمايي "زندگي خصوصي آقا و خانم ميم" اختصاص داشت.
حميد فرخ نژاد درابتدا با ذكر پرونده كاري اش عنوان كرد: از سال 1368 در دانشكده هنرهاي زيبا در تهران كارگرداني تئاتر را آموختم و پس از آشنايي با سينايي در كسوت دستياري با وي بسياري از چيزها را ياد گرفتم.
وي ادامه داد: در سال 79 كار تحقيق و نگارش فيلم سينمايي "عروس آتش" را به همراه سينايي شروع كردم و پس از شكل گرفتن نقش فرحان با وجود تست از بازيگران زيادي كسي را براي ايفاي اين نقش پيدا نكرديم و سرانجام به پيشنهاد سينايي من اين نقش را بازي كردم.
فرخ نژاد تصريح كرد: بعد از آن بود كه بازي من مورد توجه قرار گرفت و بلافاصله فيلم "سفر سرخ" را ساختم و از آن پي در كسوت بازيگر حضور پيدا كردم.
وي در خصوص روند بازي خود اظهار داشت: هميشه فرار از سنت شكني در وهله اول مدنظرم بوده اما متاسفانه در سينما بدليل عدم پرداخت شخصيت پردازي در فيلم نامه سازندگان ترجيح مي‌دهند از افرادي استفاده كنند كه با تكيه بر حافظه تماشاگر ضعف شخصيت پردازي فيلم نامه را جبران كند.
فرخ نژاد تاكيد كرد: در كارهايم هميشه تلاشم بر اين بوده كه از تيپ دوري كنم حتي اگر به قيمت از دست دادن موقعيت هاي خوب بوده است.
وي اظهار داشت: بعد از بازي "عروس آتش" و "ارتفاع پست" پيشنهاد بازي در فيلم "دوئل" را بدليل دوري از تيپ و يكسان بودن نپذيرفتم و به سراغ فيلمي شهري رفتم كه موفق هم نبوده و درواقع اشتباه معقول حرفه اي را انجام دادم.
فرخ نژاد عنوان كرد: هشت بار در جشنواره فيلم فجر كانديد كسب سيمرغ شدم ولي بدليل اعمال سليقه موفق به دريافت آن نشدم.
وي تصريح كرد: همچنين يكبار قبل از دريافت جايزه با من تماس گرفتند و جز پذيرش من براي سيمرغ شدند و به همان دليل من از آن ها خواستم كه از امير سرتيپ منوچهر كتيري، كه در زمان جنگ فرمانده عمليات نجات سركوب عراق بودند دعوت به عمل بياورند تا من جايزه خود را به وي تقديم كنم.
وي در اين باره افزود: در لحظات آخر و پس از حضور سرتيپ كتيري اين جايزه به من تعلق نگرفت اينجا بود كه دلم شكست.
فرخ نژاد بيان كرد: جشنواره فجر به دليل نگاه غير سينمايي ملاك ارزشيابي آن سينما نيست و به همين دليل ديگر به سيمرغ فكر نمي كنم و آنرا فراموش كرده ام.
وي در خصوص بازي در فيلم سينمايي "زندگي خصوصي آقا و خانم ميم" بيان كرد: اين فيلم جز كارهاي آبرومند پرونده هاي بازيگري من است.
فرخ نژاد خاطرنشان كرد: سينماي ايران براي اين كشور آبرو زيادي بدست آورده در غرب سعي در سياه نمايي ايران دارند و سينما وجاهت اين كشور را به همه نشان مي دهد پس با اين اختلافات وجاهت و سابقه 100 ساله آن را از بين نبريم و قدر آن را بدانيم.
گفتني است، برنامه سينمايي "هفت" با رويكرد مسائل سينماي ايران با اجرا و سردبيري محمود گبرلو وتهيه كنندگي علي قانع هر هفته جمعه شب ها از شبكه سه سيما به روي آنتن مي رود./ي2
برچسب ها: برنامه ، هفت ، فرخ نژاد ، سینما
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار