با وجود بارندگي و سرماي هوا صدها نفر با تجمع در برابر مقر سازمان ملل متحد در نيويورک عليه کشتار شيعيان در پاکستان تظاهرات کردند.

 به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از شبکه تلويزيوني پرس تي وي ، صدها نفر در نيويورک در تظاهرات موسوم به ياد ده هزار قرباني شرکت کردند تا کشتار شيعيان پاکستان را که از نظر آنها چيزي از نسل کشي کم ندارد، محکوم کنند. تظاهرکنندگان عکسهاي قربانيان و پلاکاردهايي در محکومت اين کشتارها حمل مي کردند. 
وجيه رضوي از سازمان دهندگان تظاهرات گفت تا کنون ده هزار شيعه در پاکستان هدف قرار گرفته و قتل عام شده اند. بسياري از آنها در حملات انتحاري طالبان پاکستان کشته شده اند. آنها در محل کار خود ، در بيمارستانها و در خانه هايشان هدف قرار مي گيرند. اين وضع بايد متوقف شود و نمي تواند ادامه پيدا کند. اين کشتارها غير انساني است. 
بيش از يکصد استاد دانشگاه، شخصيت علمي و سازمانهاي اسلامي از اين تظاهرات حمايت کردند. تظاهرکنندگان تاکيد کردند ديگر از اين وضع خسته شده اند و لازم است تا هر چه زودتر تغييرات انجام شود. 
تظاهرکنندگان قصد دارند طوماري را امضا کرده و به نمايندگي پاکستان تحويل دهند.
يک تظاهرکننده زن گفت اميد است دولت پاکستان خواسته هاي ما را شنيده باشد. ما هنوز پاسخ لازم را دريافت نکرده ايم. 
يک زن ديگر هم گفت ما اميدواريم بتوانيم هر چه بيشتر امضا جمع کنيم. ما مي خواهيم در مردم آگاهي ايجاد کنيم تا مردم بدانند چرا اينجا جمع شده ايم. 
ديده بان حقوق بشر با انتقاد به کم کاري دولت پاکستان در اين خصوص تاکيد کرد دولت پاکستان فقط چند مظنون را بازداشت کرده و کاري براي حل بحران نکرده است. 
حيدر سيد يکي از سازمان دهندگان اين تظاهرات تاکيد کرد در شرايطي که اقليت بر اکثريت حکومت مي کند، پيدا کردن راه حل دشوار است. حيد سيد گفت ما در پاکستان زندگي مي کنيم و مي دانيم در آنجا چه مي گذرد. متاسفانه رسانه ها حقايق داخل پاکستان را به خوبي پوشش نمي دهند. به نظر من مردم آمريکا بايد درباره مشکلات واقعي آگاه شوند.
يک روحاني تظاهرکننده هم گفت اگر ما بتوانيم افرادي را که به اين مسئله علاقمند هستند به تلاش براي مبارزه با اين پديده تشويق کنيم، آنها مي توانند به رشد جامعه اي آرام و مدني و جامعه اي که همه به يکديگر احترام مي گذارند کمک کنند. در آن صورت اوضاع بهبود پيدا خواهد کرد و ديگر تنشهاي فرقه اي نمي تواند به اهداف خود برسد. 
يکي از خواسته هاي تظاهرکنندگان و فعالان حقوق بشر از دولت پاکستان اين است که درباره همکاري گروههاي سني مسلح و گروههاي شبه نظامي وابسته به دولت تحقيق کند. برخي معتقدند گروههاي ديني در پاکستان بايد با حفظ وحدت خود اجازه چنين کشتارهايي را ندهند. 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار