معاون رئيس‌جمهور در امور بين‌الملل در ديدار وزير كشاورزي سوريه راههاي گسترش مناسبات اقتصادي و سياسي ميان دو كشور را مورد بحث و تبادل‌نظر قرار دادند.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني رياست جمهوري، علي سعيدلو و "صبحي احمد العبدالله" در اين ديدار ضمن اشاره به روابط ديرينه تاريخي و فرهنگي ميان دو كشور، افزايش هرگونه همكاري بويژه در بخش اقتصادي را مورد تاكيد قرار داده و آن را به نفع دو ملت و كشورهاي منطقه دانستند.

سعيدلو با بيان اينكه روابط ايران و سوريه راهبردي و استراتژيك است، به ظرفيت‌هاي موجود ميان تهران – دمشق اشاره كرد و گفت: بايد تلاش كرد تا از اين ظرفيت‌ها در راستاي منافع دو كشور هر چه بيشتر استفاده شود.

معاون امور بين الملل رئيس‌جمهور در ادامه نقش بخش خصوصي در افزايش مبادلات تجاري ميان ايران و سوريه را مورد اشاره قرار داد و افزود: با استفاده از توان بخش خصوصي مي‌توان حجم مبادلات تجاري در بخش‌هاي كشاورزي، نساجي، نفت و انرژي را هر چه بيشتر افزايش داد.

سعيدلو در ادامه اين ديدار ضمن محكوم كردن جنايات گروهك‌هاي تروريستي در سوريه تاكيد كرد: شياطين نقشه‌هاي بسياري كشيدند تا كشورهاي آزاده و عدالت‌طلب منطقه از جمله سوريه را با چالش روبه‌رو كنند، اما بايد بدانند كه تلاش‌هاي آنان به نتيجه نخواهد رسيد و با زور اسلحه و بمب نمي‌توان آرامش را در سوريه برقرار كرد و اين تنها مردم سوريه هستند كه حق دارند، سرنوشت خود را هر آن گونه كه مي‌خواهند رقم بزنند.

معاون امور بين‌الملل رئيس‌جمهور جنايات وحشيانه گروهك‌هاي تروريستي در سوريه را نشأت گرفته از شكست و عصبانيت دشمنان در برابر مقاومت ملت‌ سوريه خواند و افزود: امروز شياطين مرحله به مرحله در حال عقب‌نشيني هستند، از اين رو با كشتار مردم بي‌گناه به دنبال آنند تا شكست‌هاي پي‌درپي خود را جبران نمايند.

وي همچنين قطع ارتباطات ماهواره‌اي و شبكه‌هاي تلويزيوني در سوريه را مورد انتقاد قرار داد و گفت: دشمنان با اين كار به دنبال آن هستند تا نگذارند ملت‌هاي جهان از جناياتي كه آنها در سوريه و ساير كشورهاي آزاده و عدالت‌طلب منطقه انجام مي‌دهند باخبر شوند، زيرا مي‌دانند اين جنايات نزد افكار عمومي به شدت محكوم است.

"صبحي احمد العبدالله" وزير كشاورزي و اصلاح اراضي سوريه نيز در اين ديدار ضمن ابراز خرسندي از سفر به تهران، به حمايت‌هاي همه جانبه جمهوري اسلامي ايران از دولت و ملت سوريه اشاره كرد و اظهار داشت:‌ امروز دولت و ملت ايران همچون گذشته در كنار دولت و ملت سوريه ايستاده و از هيچ‌گونه حمايتي از آنها دريغ نكرده است.

وزير كشاورزي و اصلاح اراضي سوريه از آمادگي كشور متبوعش براي گسترش همكاري‌ها در بخش‌هاي مختلف از جمله كشاروزي با جمهوري اسلامي ايران خبر داد و تصريح كرد: جمهوري اسلامي ايران و جمهوري عربي سوريه از گذشته‌هاي دور روابط ديرينه تاريخي و فرهنگي با يكديگر داشته‌اند، از اين‌رو با تكيه بر اين ظرفيت‌ها مي‌توان حجم مبادلات اقتصادي و تجاري ميان دو كشور را نيز افزايش داد.

وي ضمن ارائه گزارشي از تحولات اخير در سوريه به معاون امور بين‌الملل رييس‌جمهور گفت: علي‌رغم تمامي فشارها مطمئن هستيم كه بر تمامي مشكلات و تجاوز‌ها پيروز خواهيم شد همانطور كه مقاومت در لبنان و فلسطين به پيروزي رسيد.

صبحي احمد العبدالله تأكيد كرد: ملت سوريه با توكل بر خداوند و اراده خود بر دشمنان پيروز و آنها را از سرزمين‌هاي خود بيرون خواهند كرد.
انتهاي پيام/س2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار