اگر می خواهید پوستی روشن و زیبا داشته باشید و نمی توانید به پوست دلخواه تان برسید، وقت آن است که همه کرمهای روشن کننده شیمیایی خود را دور بیندازید.

به گزارش خبرنگار کلينيک باشگاه خبرنگاران؛ همه ماسك هاي زمستان يك طرف و تركيب عصاره مركبات فصل هم يك طرف ديگر كبودي سرمازدگي در زمستان را هيچ معجوني مانند آب پرتقال و آب ليموترش از بين نمي برد. يك قاشق مرباخوري آب ليموترش تازه را با يك قاشق غذاخوري آب پرتقال تازه و يك قاشق چايخوري ماست قاطي كنيد، روغن زيتون هم اگر اضافه كنيد كه ديگر عالي است. بعد يك تكه پنبه برداريد و همه جاي صورتتان را با پنبه آغشته به تونيك ميوه ها بپوشانيد. يك ربع بعد هم پوستتان را با آب سرد بشوييد.

ماسك بابونه: تهيه يك لوسيون نرم كننده از تركيت بابونه و شير در فصل زمستان شادابي صورتتان را چند برابر مي كند، كافي است فقط يكبار امتحان كنيد.

يك فنجان بابونه خشك را دريك فنجان شير خيس كنيد و بگذاريد تا چند ساعتي در همان حالت باقي بماند، بعد آن را از يك صافي رد كنيد و 5 قاشق پودر جوانه گندم و 3 قاشق غذا خوري عسل به مايع از صافي گذشته اضافه كنيد و حسابي هم بزنيد تا با هم مخلوط شوند، بعد مخلوط بابونه را به همه صورتتان بزنيد و بگذاريد تا چند دقيقه اي بگذرد. مي توانيد مايه را حتي چندين هفته در يخچال بگذاريد و هر بار كه خواستيد از آن استفاده كنيد.

ماسك ليموترش: ليموترش هم يك تميز كننده قوي است و هم يك نرم كننده فوق العاده براي پوست خشك. يك قاشق چايخوري شكر با آب نصف ليموترش براي پوست خشك زمستاني معجزه مي كند. البته زياده روي نكنيد. همين كه هفته اي يكبار ماسك را درست كنيد و به غير از دور چشم ها به همه صورتتان بزنيد كافي است. يادتان باشد بعد از چند دقيقه كه ماسك روي پوست خشك شد آن را حتما با آب سرد بشوئيد.

يك ليموي شيرازي بزرگ را انتخاب كنيد و آب بگيريد. بعد آبليمو را به يك فنجان دوغ اضافه كنيد و معجون را روي پوستتان بماليد. نيم ساعت بعد صورتتان را با آب سرد بشوييد.

شير خشك بدون چربي را با آبليمو مخلوط كنيد و بعد خمير را روي صورت تان بماليد بعد از 10 دقيقه صورتتان را با آب ولرم بشوييد و دست آخر هم كمي آب سرد به صورت بزنيد.

ماسك عسل: عسل با ويتامين هاي معدني و آن همه آميون اسيد و گلوكز در روزهاي سرد زمستان مي شود طبيب درد پوست هاي خشك و خراشيده.

مور را با پشت يك چنگال خوب له كنيد تا شبيه پوره شود بعد به ميزان كافي به مخلوط موز له شده عسل اضافه كنيد تا خمير مناسبي به دست بيايد معمولا دو قاشق عسل ماسك خوبي براي پوست خشك در فصل زمستان درست مي كند اما باز هم بسته به اندازه موز مي توانيد ميزان عسل را هم تغيير دهيد پوست را از قبل تميز كنيد و بعد خمير جادويي را به دقت به همه جاي آن بماليد بعد از 10 دقيقه هم صورتتان را با آب سرد بشوييد. اين ماسك فقط مخصوص پوست زمستاني نيست و به درد دست هاي خشك و پوسته پوسته سرمازاده هم مي خورد.

زرده تخم مرغ هم خاصيتي دارد كه اگر با عسل همراه شود بسيار تاثير گذار است.كافي است يك قاشق سوپ خوري عسل را با يك عدد زرده تخم مرغ و نصف قاشق چايخوري روغن بادام مخلوط كنيد و 15 تا 20 دقيقه روي پوستتان بگذاريد همين كه صورتتان را با‌ آب ولرم بشوئيد آرزو مي كنيد كه كاش زودتر اين كار را كرده بوديد
برچسب ها: ماسک ، زمستان ، پوست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار