معاون وزیر نفت در امور گاز، راه اندازی تاسیسات تقویت فشار گاز پارچین به وسیله متخصصان ایرانی را گام مهم دیگری در جهت اعتلای میهن اسلامی خواند و گفت: تاسیسات تقویت فشار گاز سمنان و دشت نیز تا پایان آذرماه امسال در مدار بهره برداری قرار خواهد گرفت.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، جواد اوجی مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با بيان اين مطلب گفت: این تاسیسات با هدف خدمت رسانی هرچه بیشتر به مشترکان(به ویژه استان های شمالی کشور) و رفع کمبود احتمالی گاز در فصول سرد سال احداث و راه اندازی شده است.

اوجی با بیان این که تاسیسات تقویت فشار گاز پارچین پس از دو سال تلاش بی وقفه از سوی مهندسان این شرکت به بهره برداری رسیده است، هزینه احداث آن را 1400میلیارد ریال اعلام کرد.

وی با تاکیدبر اهمیت تامین گاز مصرفی مشترکان استان های شمالی کشور اظهار کرد: تاسیسات تقویت فشار گاز پارچین با توجه به این هدف، همچنین استفاده حداکثری از ظرفیت خط لوله 48 اینچ شمال و شمال شرق کشور، روی انشعابی 42 اینچ از این خط لوله، احداث و راه اندازی شده است.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با بیان این که علاوه بر تاسیسات تقویت فشار گاز پارچین، دو تاسیسات تقویت فشار گاز سمنان و دشت نیز روی خط لوله یاد شده احداث شده است، تاکید کرد: بهره برداری از این تاسیسات، انتقال گاز به استان های مازندارن، گیلان و گلستان را به نحو مطلوب تقویت خواهد کرد.

اوجی راه اندازی تاسیسات تقویت فشار گاز پارچین به وسیله متخصصان ایرانی را گام مهم دیگری در جهت اعتلای میهن اسلامی خواند و گفت: تاسیسات تقویت فشار گاز سمنان و دشت نیز تا پایان آذرماه امسال در مدار بهره برداری قرار خواهد گرفت.

وي خاطر نشان كرد:  تأسیسات تقویت فشار پارچین و سمنان، هر یک به منظور انتقال روزانه 58 میلیون مترمکعب طراحی شده است./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار