معاون دادستان تهران گفت: اراضي پس گرفته شده از زمين خواران در اختيار نمايندگان دولت قرار گرفت و 15 نفر از اين افراد طبق احكام جزايي متحمل حبس شدند.

 مرتضي تورك در گفتگو با خبرنگارحقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه حکم نهایی چهار زمین خوار بزرگ پایتخت در مرحله اجرا قرار گرفته است، اظهار داشت: 14 هزار هكتار از اراضي ملي و منابع طبيعي دولتي كه توسط زمين خواران تصرف شده بود، آزاد سازي شد.

معاون دادستان تهران افزود: اراضي پس گرفته شده از زمين خواران در اختيار نمايندگان دولت قرار گرفت و 15 نفر از اين افراد طبق احكام جزايي متحمل حبس شدند.

وی افزود: در سه مورد از این پرونده‌ها زمین خواران اقدام به تصرف حریم رودخانه جاجرود کرده و در منطقه فشم سالیان سال با ایجاد رستوران‌های شیک و مجلل کسب درآمد می‌کردند.

رئيس دادسرای ویژه زمین خواری گفت: صبح امروز با حضور نماینده دادسرا، نیروی انتظامی و مسئولان مربوطه رستوران‌های شب‌های تهران، باران و یک رستوران سنتی دیگر رفع تصرف شد و 4 باغ رستوران نيز كه به صورت غير مجاز ساخته شده بودند، تخريب شدند.

تورک گفت: همچنین امروز یکی از مغازه‌های تصرف شده توسط یک زمین خوار در منطقه ونک هم رفع تصرف شد.

معاون دادستان تهران خاطرنشان كرد: زمین خواری که حلال و حرام را نمی‌داند و بر خلاف قانون بستر رودخانه و حاشیه رودخانه را تصاحب می‌کند باید مجازات شود و شرکت آب منطقه‌ای تهران باید این مسائل را پیگیری کند، ضمن اين كه حریم و بستر رودخانه جزو انفال است و بر اساس قانون حریم و بستر رودخانه برای دولت بوده و باید سند برای دولت صادر شود. ولی متاسفانه ادارات آب منطقه‌ای کمتر شکایتی ارائه می‌کنند،  اگر دستگاه اجرایی وارد عمل شود به سرعت پیگیری می‌کنیم.

انتهاي پيام/
برچسب ها: زمین ، خواری ، پرونده ، دادسرا ، حکم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار