شهردار اردبیل گفت: بهترین راه دفع و دفن زباله اجرای طرح تفکیک از مبدأ و بازیافت آن است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/صدیف بدری دیروز در نشست با مجریان و سرمایه‌گذار طرح تولید برق از زباله در اردبیل افزود: برخلاف کشورهای پیشرفته که 50 درصد زباله آنها تفکیک از مبدأ و مورد بازیافت قرار می‌گیرد در کشور ما این ظرفیت کمتر از پنج درصد است.

وی با بیان اینکه شهرداری به دلیل کاهش منابع و محدودیت درآمد قادر نیست چنین کارخانه‌هایی را با وسعت فراوان راه‌اندازی کند، گفت: تا زمانی که سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در این باب یاریگر ما نباشند امکان بهره‌گیری از این ظرفیت و توانمندی وجود ندارد.

بدری افزود: در حال حاضر روزانه بیش از 10 هزار و 850 تن زباله در شهر اردبیل جمع‌آوری و در 23 کیلومتری این شهر به شکل سنتی دفع می‌شود که برای رهایی از این شرایط و وضعیت نامناسب، امیدواریم سرمایه‌گذاران طرح‌های توسعه‌ای خود را اعلام کنند تا بتوانیم به سرعت در این زمینه حرکت‌هایمان را سازماندهی کنیم.

شهردار اردبیل در ادامه گفت: اگر امروز در دنیا از زباله به عنوان طلای کثیف یاد می‌شود به دلیل بهره‌گیری از این منابع به اصطلاح غیر ارزشمند است که در اصل با بازیافت آن و تبدیل آن به مواد عالی می‌توان از این اشیای دور ریز به شکل مطلوب استفاده کرد.

در ادامه این جلسه علیرضا سخنور سرمایه‌گذار طرح بازیافت زباله و تولید برق از آن گفت: تاکنون برای اجرای این طرح 13 میلیون یورو هزینه شده است.

این سرمایه‌گذار افزود: توربین و ژنراتور این مجموعه خریداری شده و قرار است در قالب نیروگاه نصب و راه‌اندازی شود.

سخنور در ادامه از هزینه‌کرد 30 میلیون یورویی دیگر برای تکمیل این طرح خبر داد گفت: حداکثر تا یک سال آینده این طرح به بهره‌برداری می‌رسد تا با همکاری شهرداری بتوانیم از زباله‌های شهری بهره‌برداری درستی را داشته باشیم/س 

برچسب ها: اردبیل ، بازیافت ، زباله
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.