بزرگ ترین دمنده پالایشگاهی دنیا با اتکا به توان متخصصان داخلی در واحد RFCC طرح افزایش ظرفیت و بهبود کیفیت فرآورده های پالایشگاه امام خمینی (ره) شازند راه اندازی شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، رشید سیدیان مجری طرح افزایش ظرفیت و بهبود کیفیت فرآورده های پالایشگاه امام خمینی (ره) شازند با بیان این مطلب گفت: دمنده ( BLOWER) واحد RFCC این طرح که بزرگ ترین دمنده پالایشگاهی دنیاست، به دلیل همکاری نکردن شرکت های سازنده خارجی در راه اندازی، از سوی متخصصان داخلی در این واحد راه اندازی شد.

وی افزود: این دمنده که از حدود یک ماه گذشته عملیات راه اندازی آن آغاز شده بود، هم اکنون به طور کامل راه اندازی شده است.

سیدیان تاکید کرد: با راه اندازی این دمنده، بهره برداری از واحد RFCC به زودی آغاز خواهد شد که پیش بینی می کنیم این واحد نیز حداکثر تا یک ماه و نیم آینده به بهره برداری برسد.

مجری طرح توسعه پالایشگاه امام خمینی (ره) شازند گفت: این واحد با ظرفیت تولید روزانه 95 هزار بشکه، یکی از واحدهای بی نظیر در سطح پالایشگاه های جهان محسوب می شود که هر قسمت از تجهیزات آن جزء برترین و بزرگ ترین تجهیزات جهان محسوب می شود.

سیدیان با اشاره به این که به زودی اولین محصول آزمایشی این واحد دریافت خواهد شد، افزود: با راه اندازی این واحد در آینده نزدیک روزانه 8 میلیون و 300 هزار لیتر بنزین با استاندارد روز دنیا به تولیدات فرآورده های نفتی کشور افزوده خواهد شد.

وی درباره ویژگی های واحد RFCC خاطر نشان کرد: راکتور و ژنراتور این واحد با قطر 16.5 متر بزرگ ترین نوع خود در دنیاست و روزانه حدود 35 تن کاتالیست مصرف می کند که در دنیا بی نظیر است./عب
برچسب ها: دمنده ، پالایشگاه ، شازند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار