در حالي که سالها اسپانيا به سرزمين موعود مهاجران تبديل شده بود ، تشديد بحران بدهي ها در اين کشور منطقه يورو ، اين روند را معکوس کرده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  خبرگزاري فرانسه ؛ در حالي که سالها اسپانيا به سرزمين موعود مهاجران تبديل شده بود ، تشديد بحران بدهي ها در اين کشور منطقه يورو ، اين روند را معکوس کرده است. رونق بازار مسکن در اسپانيا در سال هاي دو هزار ، موجب آغاز سيل عظيم مهاجرت ها به اين کشور شد. با انفجار حباب مسکن در سال دو هزار و هشت و بحران اقتصادي اين روند تغيير کرد و حالا اين اسپانيايي ها هستند که راه مهاجرت را در پيش گرفته اند.

مهاجران ، که بيشتر آنها از نسل اسپانيايي هايي هستند که در گذشته به آمريکاي لاتين مهاجرت کرده بودند ، نخستين افرادي بودند که در اين بين ، کار خود را از دست داده و به کشورهاي رو به رشد خود بازگشتند.

با رسيدن نرخ بيکاري اسپانيا به بيست و پنج درصد و بيکاري پنجاه درصد جوانان زير بيست و چهار سال ، نيروي کار ماهر اسپانيا در پي مهاجرت به کشورهاي اروپايي و برزيل يا ونزوئلا است.
به عقيده آنها ، شرکت ها ديگر در اسپانيا سرمايه گذاري نمي کنند. آنها نگران اوضاع اقتصادي کشور هستند و در هزينه ها صرفه جويي مي کنند. در حالي که در ديگر کشورها به ويژه در آمريکاي لاتين ، براي افرادي که مهارت هايي دارند ، فرصتهاي شغلي بيشتري وجود دارد.
براساس آمار رسمي ، حدود يکصد و هفده هزار اسپانيايي طي دو سال گذشته اين کشور را ترک کرده اند. در سال دو هزار و يازده نرخ مهاجرت به اسپانيا منفي شد ؛ يعني تعداد افرادي که اين کشور را ترک کرده اند به نسبت افرادي که به اين کشور مهاجرت کرده اند ، بيشتر است.

يکي از شواهد اين موج مهاجرت ها ، پر شدن کلاس هاي موسسات آموزش زبان از زبان آموزان است. به طوري که موسسه گوته در مادريد اعلام کرده که طي دو سال گذشته تعداد شاگردان کلاس‌هاي زبان آلماني اين موسسه فرهنگي ، پنجاه درصد افزايش داشته است که حدود يک چهارم آنها مهندس ، پزشک يا مهندس کامپيوتر هستند که به دنبال يک آينده حرفه اي در آلمان هستند. 

برچسب ها: اسپانیا ، بحران ، مالی ، مهاجرت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار